עולם התשובה: מאז חוק הגיוס – גידול במתעניינים בלימודי ישיבה

פעילי ארגוני התשובה מדווחים על גידול במספר הפניות מצד צעירים המבקשים לשמוע ולהתרשם מעולם הישיבות • "רדיפת עולם התורה יצרה סקרנות מפתיעה"
אליעזר היון
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 00:23

רודפים את עולם התורה? ארגוני הקירוב מדווחים כי מאז חוקק חוק הגיוס של בני הישיבות, נרשמה עלייה חדה במספר הפניות מצד אנשים שאינם דתיים – המתעניינים בלימודי ישיבה.

בשיחה עם פעילים ממספר ארגונים, שביקשו שלא להזדהות בשמם, הם מספרים כי החודשים האחרונים הביאו גל מפתיע של צעירים המתעניינים במוסד החרדי ‘ישיבה’, וחלקם מבקשים אף להירשם אליו.  “אתמול התקשר בחור בן 40 והתעקש להגיע אל ישיבת פורת יוסף”, מספר יוסף, אחד מן המתנדבים בארגוני הקירוב. “ניסינו להסביר לו שישיבת פורת יוסף היא ישיבה לבחורים צעירים יותר, והיא איננה מוגדרת כישיבה ל’בעלי תשובה’, אך הוא התעקש להגיע לשם”.

 באחת מהישיבות לבעלי תשובה במרכז הארץ נרשמו ל’זמן קיץ’ 15 בחורים שאינם דתיים. זהו מספר שיא לרישום כל-כך גדול בפרק זמן כל-כך קצר, אומרים אברכים בישיבה.

 מה עומד מאחורי הגידול המבורך?

משיחות עם הפעילים עולה תשובה חד-משמעית: הרדיפה כנגד עולם התורה ובחורי הישיבות, גרמה ללא מעט צעירים להתעניין במונח המושמץ כל-כך ‘ישיבה’. הסקרנות הזו הביאה אותם אל אותה התעניינות בעולם הישיבות. “אחרי שאתה שומע בתקשורת כל העת כי ישיבה היא דבר כל-כך גרוע, אתה מתעניין לדעת מה זה המוסד המפחיד הזה”, אומרים הפעילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות