מכה לש”ס: לא תקבל 400,000 שקל למימון ‘הקבלת פני רבו’

למרות שהשופטת קבעה כי האירוע שהפיקה תנועת אל המעיין של ש"ס באיצטדיון ה'ארנה' בחול המועד פסח לא היה פוליטי - היא ביטלה את העברת התקציב: הליך האישור היה פגום
נחמן גור
כ' אב התשע"ה / 05.08.2015 11:38

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, שירלי רנר, פסקה כי עיריית ירושלים לא תוכל להקציב 400,000 שקל לאירוע ‘הקבלת פני רבו’ שערכה תנועת ש”ס בחול המועד פסח האחרון בירושלים.

האירוע התקיים באיצטדיון ה’ארנה’ בירושלים ואורגן על ידי תנועת אל המעיין של ש”ס. בדיווח לעירייה נכתב כי עלותו האירוע הייתה מיליון שקל וביקשה השתתפות של 400,000 שקל.

המימון אושר ב’נוהל מקוצר’ בסבב טלפונים בין ראש העיר, הגזבר אלי זיטוק וממלא-מקום היועץ המשפטי, אלי מלכה. לאחר מכן אושררה ההחלטה בידי ועדת הכספים ומועצה העירייה.

עמותת צחו”ר עתרה נגד האישור, בטענה שהאירוע היה פוליטי, ולכן אסור לעירייה לתמוך בו. העמותה טענה גם כי נוהל האישור היה פגום.

השופטת דחתה את הטענה כי היה זה אירוע פוליטי, שכן למעט שתי הערות, אחת בזכותו של דרעי והאחרת בגנות אלי ישי – לא הושמעו בו אמירות פוליטיות, לא הונפו כרזות פוליטיות, ובמרכזו עמדו רק דבריהם של רבנים וגדולי תורה.

לעומת זאת נקבע, כי הליך האישור אכן היה פגום. רנר קובעת, כי לא היה מדובר באירוע עירוני, אלא בכזה שאורגן בידי אל המעיין. לכן, היה על העירייה להחליט על התמיכה לפי נוהל תמיכות או נוהל פעולות משותפות – מה שמגביל את ההשתתפות מצידה ל-300,000 שקל בלבד.

השופטת קבעה כי לא היה מקום להשתמש בנוהל המקוצר כאשר מדובר באירוע ידוע מראש, ואשרור התמיכה בדיעבד אינו מרפא את הפגמים שנפלו באישור.

העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 15,000 שקל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות