המרפסת במלון החרדי בארוזה קרסה: 4 נפצעו קל עד קשה

מרפסת במלון 'מטרופול' שבהנהלת משפחת לוין בארוזה שבשוויץ קרסה - וארבעה נופשים נפצעו • שניים מהפצועים פונו אל בית החולים בעיירה סמוכה באמצעות מסוק, במצב בינוני עד קשה • בין הפצועים: דיין קהילת אגודת אחים בציריך • איש הצלה ששהה במלון בעת הקריסה: "עשיתי לפצוע שאיבד הרבה דם חסימת עורקים. רק בנס לא התרחש אסון גדול"
נתן פרל
כ' אב התשע"ה / 05.08.2015 01:58

 קריסת מרפסת במלון היהודי שבעיירת הנופש ארוזה בשוויץ: ארבעה נופשים נפצעו הלילה (רביעי) נפצעו, אחד מהם באורח קשה, כאשר גשר המוביל למרפסת התמוטט במלון ‘מטרופול’ של משפחת לוין.

בין הפצועים גם דיין קהילת אגודת אחים בציריך, הגאון רבי צבי אלימלך פאדווא.

הפצוע קשה הוא בן למשפחת ליפשיץ מאנטוורפן שבבלגיה, המתגורר בלונדון. הוא הוטס במסוק, יחד עם פצוע נוסף שנפצע באורח בינוני, אל בית חולים בעיר כור. בני משפחת ליפשיץ ישבו מתחת למרפסת שקרסה. אחד הפצועים הוא ילד שצנח מגובה ארבעה מטרים.

אחד מאנשי ההצלה ששהה במלון בעת הקריסה סיפר: ״הייתי שם כשזה קרה. יש פצוע אחד שצריך להתפלל עליו. אבל היה נס גדול. הדיין של ציריך, הרב פאדווא נפגע בראש – לא משהו פנימי, אבל הוא איבד הרבה דם. עשיתי לו חסימת עורקים. רק בנס לא התרחש אסון גדול”.

לדברי הנהלת המלון, הגשר נבדק על ידי מהנדס לפני חופשת הקיץ ונמצא תקין.

ארוזה היא עיירת נופש שווייצרית טיפוסית בדרום-מזרח שווייץ. העיירה מתבססת על תיירות ומשלבת סקי אלפניסטי בתקופת החורף, וטיולים רגליים ומסלולי אופניים בקיץ.

בארוזה פועל כבר עשרות שנים מלון ‘מטרופול’ – מלון כשר למהדרין, הפתוח במשך עונת החורף והקיץ ומנוהל על ידי משפחה לוין – משפחה יהודית שווייצרית.

העיירה נמצאת במרחק שעה נסיעה ברכב או ברכבת מהעיר כור (chur).

שוייץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש עדייו צדיקים
    05/08/2015 07:53
    עיני ה' אל יראיו
  1. נדהמתי השנה שכ’ק הרבי מתולדות אברהם יצחק שליט”א נופש באוסטריה הרי מדי שנה ושנה כמנהג אביו ז”ל היה נופש בשויץ במלון של לוין ממקורביו ומא הטעם שהשנה נפש באוסטריה אז שמעתי מהחלונות בפנים עקב טיפול שעובר באוסטריה והרופא גר צמוד למקום נפושתו
    אבל אני עכשיו מבין בפשטות טעם להיעדרו בשויץ דראיה מרחוק נראתה לו ברוח קדשו וב”ה שלא היה שם השנה ובכך לא נגרם טרגדיה לכלל ישראל חסדי ה’ כי לא תמנו וכו’