6,7,3.5,5 והמספר החזק הוא…6

עצוב לי בלב על ההחלטה של השופט בעניינו של אורי לפוליאנסקי. אני שומע את ההחלטה - ועצוב. לא, לא בגלל שהוא לא יכנס לכלא‏. בגלל הנימוקים
מיכה שולם
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 09:50

זהו. המדינה יכולה לנשום לרווחה. השופט עשה את המתבקש ושלח את הבוגדים לוקחי השוחד, מייצרי הריקבון ישירות למקום המתאים להם.

לקרית הממשלה. אופס. סליחה, לכלא רמלה.

היה משעשע לשמוע ולראות את ההתפתלויות של חבריו לכנסת,‏ כשהם מנסים להגן על חברם לשעבר, ובה בעת לא להישמע כחרדי מצוי בעת ניגוח מערכת המשפט.

בניגוד לרבים אחרים, לא חשתי שמחה לאיד עם מתן גזר הדין. מי שלקח שוחד, מקומו מאחורי סורג ובריח. בדיוק כמו מי שחוצה צומת באור אדום או מי‏ ששדד בנק. חוק הוא חוק.

אבל בניגוד לרבים אחרים, כן עצוב לי בלב על ההחלטה של השופט דוד רוזן בעניינו של ראש העיר לשעבר אורי לפוליאנסקי. השופט קבע שהוא לא ייכנס לכלא (כרגע). אני שומע את ההחלטה – ואני עצוב. לא, לא בגלל שהוא לא יכנס לכלא‏. אלא בגלל הנימוקים. ראש העיר לשעבר, מקים ויו”ר ארגון החסד הגדול בעולם, שלדעת כולם, כולל הפרקליטות, לא לקח שוחד לכיס (או לא לקח בכלל, לטענתו), לא נכנס לכלא בגלל המחלה הקשה איתה הוא מתמודד.

חבל.

חבל שלאף אחד במערכת המשפטית לא היה את האומץ להישיר מבט לפנים של אורי המחייכות תדיר, למרות הכאב ולמרות מסכת הייסורים, ולהגיד בקול רם: התיק שלך שונה מאחרים. אתה לא הולך להיכנס לכלא בגלל שאתה לא לקחת שוחד.‏ האחרים כן, כי הם לקחו.

חבל שהסיבה המוצהרת להשארתו של אורי איתנו היא המחלה הארורה שתקפה אותו.

במוצאי שבת נעלה, יחד עם מאות אלפי גברים, נשים וטף, למירון.‏ כמתנדב איחוד הצלה, אני מתחנן בפניכם: כשיזעיקו אותי, או את כל אחד מהמתנדבים – בגלל הדוחק  אני נאלץ לפעמים לפלס דרך, איך נאמר, קצת בברוטאליות.

תעשו לי ולכם (ולאותו אחד שחייב עזרה דחופה) טובה קטנה: כשאנחנו מבקשים לעבור, עמוסים בציוד ואלונקות, אנחנו לא עושים זאת להנאתנו. פנו דרך. ואם תחייכו, זה ייתן לנו כח להמשיך להתנדב גם הלאה.

ועוד משהו: הכותרת לא הייתה רשימת מספרי הלוטו. אלה השנים שנגזרו על המעורבים בפרשת השבוע.

להשתמע,
מיכה שולם.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ציפיתי לטיעון אחר ממה שסיכמת
    15/05/2014 15:24
    יעקב
  1. הרי לא יכלו להוכיח כי לא לקח וכנראה שישנן הוכחתו לכך שאכן נלקחו כספים לטובת הארגון, כפי שנקבע בהקראת הדין.
    אני ציפיתי שתטען “חבל שלאף אחד במערכת המשפטית לא היה את האומץ להישיר מבט לפנים של אורי המחייכות תדיר, למרות הכאב ולמרות מסכת הייסורים, ולהגיד בקול רם: התיק שלך שונה מאחרים. אתה לא הולך להיכנס לכלא בגלל שאין לנו ספק שכף הדין נוטה לזכותו של מי שהקים את ארגון החסד הגדול בעולם שלא למטרת רווח אישי ולמרות החשדות נגדו, אין לנו ספק כי גם אם נלקחו כספים, הם נלקחו למטרות טובות וח”ו שלא במודע כשוחד אישי”

    לא עדיף ככה?

  2. פוסט מזוית מעניינת
    15/05/2014 15:30
    מנחם
  3. הכותב אכן נותן זווית מעניינת על המצב אשר כולי תקווה. שאחרים ישכילו לאמצה

  4. צודק
    15/05/2014 15:42
    לייזר
  5. מיכה. כל מילה בסלע

  6. ניואנסים וכשרון
    15/05/2014 15:48
    מיכל
  7. הכותב נותן במה לניואנסים שאף אחד לא חשב עליהם…. מיכה, כל מילה בסלע! וחלאס כולם עם הדמגוגיות….

  8. כל מילה בסלע
    15/05/2014 16:06
    אלי
  9. מיכה כרגיל.. שנון וחד.
    צודק בכל מילה.. ועוד לפני זה..
    בהכרעת הדין אמר השופט שנכון שלא קיבל שוחד לכיסו אבל קיבל לארגון שלו ובעקבות שהארגון שלו קיבל כסף הארגון נהיה יותר חשוב.. ובעקבות כך לופוליאנסקי נהיה יותר עם מעמד ולכן השוחד בעצם קידם אותו..
    נו באמת…

    • ידיד   15/05/2014 17:15

      מיכה, אכן כל מילה פנינה ונכונה, אולם כיהודים מאמינים אנחנו יודעים שרבון העולמים מנהל ומנווט הכל, אין אדם נוקף וכו’, ולכן למרות הכעסים הפנימיים, והרגשת העוולה הנוראית לאנשי ציבור ובראשם לאורי שר החסד, העיצה הטובה ביותר היא לקיים את הפסוק והמשכיל בעת ההיא יידום.
      רק נזכיר ונזכור כי העולם הוא עגול…

  10. אשריך מיכה..
    15/05/2014 16:18
    צביקה כהן
  11. תמשיך בעבודת הקודש.. תוך שמירה על שפיות ככל שניתן.. מן השמים תהא משכורתך…

  12. חזק
    15/05/2014 17:14
    שוהם הסעות
  13. מיכה, שוב קצר, קולע ושנון… כל כך נכון!!!!! יישר כח

  14. טור חזק ומושחז. אכן דברים כדרבנות.
    15/05/2014 17:17
    מדהים!!!
  15. ריגשת אותי בלי ספק!!!!