בתולדות אברהם יצחק חוגגים: יציקת היסודות להרחבת בית המדרש

היום: מעמד 'גמר הקניין והרחבת הבניין' של בית המדרש הגדול של 'תולדות אברהם יצחק' בירושלים • צפו: הזמנת גדולי ישראל - והתוכניות של המבנה החדש
שמוליק אברהם
ט"ו אייר התשע"ד / 15.05.2014 15:34

חגיגה בחסידות תולדות אברהם יצחק: היום (חמישי) ייערך מעמד ‘גמר הקנין והרחבת הבנין’ לציון רכישת שטח בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים, בשילוב מעמד יציקת היסודות להרחבת הבניין – שיורחב וישופץ וייבנו בו קומות חדשות לרווחת הקהילה ומוסדותיה.

המעמד, ציון דרך עבור החסידות שציפתה ליום הזה שנים רבות, יערך ברחבה גדולה בפינת הרחובות סלאנט- דבורה הנביאה, ליד היכל בית המדרש הגדול, שהוכשרה במיוחד לכבוד המעמד, בהשתתפות אנשי הקהילה ואוהדיה, נגידים, ואורחים.

במעמד ישתתפו אדמו”רים, רבנים וראשי ישיבות, כשלצדם קבוצה גדולה של נגידי החצר – שתרמו לרכישת השטח, והבטיחו את נדבתם לתכנית ההרחבה – שהגיעו במיוחד לכבוד המעמד לארץ. במהלך האירוע יערך סיום הש”ס שנלמד על ידי כל בני הקהילה ותוגש לאדמו”ר תעודה עם עשרות אלפי שעות שנלמדו על ידי בחורי החסידות, לקראת המעמד.

למשתתפים יחולק ספר מיוחד, שיצא לאור לכבוד האירוע ומקבץ את דברי תורתו של האדמו”ר על ענייני ל”ג בעומר, שנאמרו בין השנים תשנ”ז- תשע”ד. חברי מקהלת החסידות, בראשות בעל המנגן אהרן סאמעט ומוטי שטיינמץ, תנעים את האירוע בפרקי שירה,  בניצוחו של אמן המוזיקה הוואקאלית פנחס ביכלר. תכנית אמנותית על השתלשלת קניית המקום תבוצע על ידי בעל המנגן ישראל אדלר.

שיאו של המעמד יהיה מעמד ‘יציקת היסודות’ להרחבת בנין המוסדות ובניית הקומות החדשות, שיכללו את הרחבת היכל בית המדרש, בניית קומה חדשה לשטיבלאך ומקווה טהרה שיורחב וישופץ, כמו גם בניית שתי קומות לתלמוד תורה. 

סעודת מצוה תיערך בהיכל בית המדרש הגדול.

תולדות אברהם יצחק

תולדות אברהם יצחק

תולדות אברהם יצחק

תולדות אברהם יצחק

תולדות אברהם יצחק

תולדות אברהם יצחק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות