ללום עתר: לסגור את ‘זלזניק’, לשבץ הבנות ולפתוח בחקירה

נחמן גור
|
י"ח אב התשע"ה / 03.08.2015 14:17
חוזרים אל בית המשפט: יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, עו”ד יואב ללום, עתר לבית המשפט המחוזי בי-ם נגד משרד החינוך, עיריית אלעד, והמשטרה בדרישה לסגור את סמינר ‘זלזניק’ בעיר אלעד, לדאוג לביטול הרישום שבוצע לקראת שנת הלימודים החדשה, לשבץ את כל התלמידות שלא התקבלו ללימודים – ולפתוח בחקירת משטרה נגד ההנהלה של הסמינר

חשיפת חרדים 10: יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, עו”ד יואב ללום,  עתר היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, בבקשה להורות למשרד החינוך, לשר החינוך נפתלי בנט, למנכ”לית המשרד מיכל כהן ולמשטרת ישראל לאכוף באופן מיידי את צו הסגירה התלוי ועומד נגד בית הספר התיכון ‘דרכי חנה’ (זלזניק), שנפתח כשלוחה אשכנזית פיראטית, הפועל ללא רישיון,  בניגוד לצו סגירה ובניגוד לחוק, כך שבית הספר ייסגר לאלתר.

עוד מבקש ללום בעתירה,  להורות למשרד החינוך ולעיריית אלעד לנקוט באמצעים ממשיים למניעת הקצאת השטח והמבנה שנבנה עליו בתקציב משרד החינוך, המצויים ברח’ המאירי 1 באלעד, לידי העמותה הפעילה את בית הספר, בהינתן שקיים נגדה צו סגירה תקף וכי ממילא בקשת הרישוי שהגישה להפעלת המוסד בשנת הלימודים תשע”ו נדחתה על ידי מנכ”לית משרד החינוך.

 עמותת נוער כהלכה מבקשת עוד מבית המשפט, להורות לעיריית אלעד לעשות שימוש בסמכותה ולבטל מיידית את הליכי הרישום והקבלה הבלתי חוקיים של משיבות בתי הספר ולשבץ את כלל התלמידות בעיר אלעד במוסדות חינוך הפועלים ברישיון בהתאם לדין, ובהתאם להתאמתן החינוכית – ולא על בסיס שיקולים זרים ו/או עדתיים ו/או אחרים פסולים.

 כמו כן מבקשת העתירה להורות למשיבים למשרד החינוך שלא לתקצב את בית הספר התיכון ‘דרכי חנה’ ולדרוש את השבתם של כספים שהועברו מטעם המשרד לצורך תקצוב בית הספר ‘דרכי חנה’, ככל שהועברו, בגין שנת הלימודים תשע”ה.

 עו”ד ללום גם מבקש מבית המשפט להורות למשטרה לחקור את התלונות שהוגשו על ידי משרד החינוך נגד מפעילי הסמינר, לאחר שמשרד הגיש תלונות על פעילות הסמינר בניגוד לחוק בשנת תשע”ה, שכן הוצא נגדו צו סגירה.

עו”ד יואב ללום מעמותת ‘נוער כהלכה’: “בהוראת רבני העמותה ולאחר שכל ניסיונות ההידברות, ההמתנה והתקווה שלא יהיה צורך בהגשת העתירה – נאלצנו להגישה.

“בהוראת רבני העמותה, בכל מקום בו תהיה פגיעה בבנות ישראל, עמותת נוער כהלכה לא תימנע מלפעול בכל הכלים, כדי למנוע את הפגיעה הזו. חבל מאוד שמנהלי מוסדות לא אחראיים גורמים לנזקים בלתי הפיכים לבנות העיר אלעד”.

ללום

מאה תלמידות ללא סמינר

העתירה של עמותת ‘נוער כהלכה מגיעה לאחר שבמוצאי תשעה באב חשף אתר חרדים 10, כי יותר ממאה בנות בעיר אלעד לא התקבלו ללימודים בסמינרים בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה. הבנות, בוגרות כיתות ח’ בבתי הספר היסודיים, קיבלו תשובות שליליות ללא נימוקים, ללא הליך שוויוני ובניגוד להוראות ומדיניות משרד החינוך.

בתוך כך, גורמים בכירים במשרד החינוך אומרים, כי במשרד מתכננים לבטל את הרישום שבוצע בסמינרים באלעד, וכי בכוונת המשרד לכפות תיכוני המשך לבית הספר היסודי.

על פי תכנית משרד החינוך, שכבר גובשה במהלך השנה, יופעל מתווה לפיו הסמינרים יקבלו את בנות כיתות ח’ בבתי הספר לכיתות ט’ בסמינרים באופן רציף, באופן שלא תיוותרנה בנות ללא מקום לימודים.

המתווה לא הופעל בסופו של דבר לקראת שנת הלימודים החדשה, מה שהוביל את מנהלי הסמינרים  להותיר למעלה ממאה בנות ללא מקום לימודים.

מרגי: “אוי לאותה בושה”

גם יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, התערב בפרשה ואתמול הודיע  כי ב-12 לחודש אוגוסט תקיים ועדת החינוך של הכנסת דיון על אי קליטת תלמידות חרדיות באלעד, ביתר עלית, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש וירושלים.

אל הדיון יוזמנו, בין היתר, ראשי העיריות ומנהלי מחלקות חינוך.

“אני רוצה לומר באופן נחרץ ולא משתמע לשני פנים בית ספר או עירייה שתפלה בקבלת תלמידים, אעמוד על כך ששר החינוך ומשרד החינוך יסגור את שעריו לאלתר”, מאיים מרגי.

הוא הוסיף: “אוי לאותה בושה שהמגזר החילוני, במערכת הממלכתית הולכת ומתחזקת תודעת השילוב של האחר, ואצלנו בשם הגאווה המזויפת שמנוגדת לרוח התורה מפלים ילדים רכים והוריהם – ומונעים מהם תורה ודעת”.

נזכיר, כי אתר חרדים 10 – שחשף את הפרשה – מלווה את ‘פרשת זלזניק’ והאפליה באלעד, על גכל שלביה, כבר יותר משנה.