צפו: נתניהו כתב אות בספר תורה של חב”ד ביפן

ראש הממשלה, השוהה השבוע בביקור ממלכתי ביפן, הזמין אל חדרו במלון 'אימפריאל הוטל' את שליחי חב"ד במדינה • השליחים הופיעו עם קלף של ספר תורה - ונתניהו כתב שתי אותיות
שלמה בן חיים
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 20:10

כי מיפן תצא תורה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה השבוע בביקור ממלכתי ביפן, ניצל את ההזדמנות לפגוש את שלוחי חב”ד במידנה, והזמין את הרב מנדי וחנה סודקביץ עם ראשי קהילת חב”ד בטוקיו,לצד והרב שמוליק וישצקי רבה של העיר קובה ביפן לחדרו במלון ‘אימפריאל הוטל’  לפגישה אישית. בפגישה השתתף גם ארי הרו, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה.

במהלך הפגישה, שנמשכה כחצי שעה, כתב ראש הממשלה אות ראשונה אות “ב”, ואות “ש” מ”בראשית” לזכותו ולזכות אישתו – בספר תורה שיוכנס לבית כנסת חב”ד בטוקיו. לפני הכתיבה הסביר הרב מנדי סודקביץ את חשיבות מצוות כתיבת ס”ת וההשתתפות בכתיבה, ומשמעות התחלת התורה באות “ב” במיוחד עבורו.

במהלך הפגישה, במהלכה ראש הממשלה חביבות כלפפי השלוחים, סיפר נתניהו על פגישותיו עם ראשי המדינה ביפן ושיתף בהצלחות. כמו כן סיפר על משפחתו והקשר החם שלה ליהדות בכלל, ועל פגישותיו האישיות עם הרבי מליובאוויטש זצוק”ל.

בתשובה לשאלת אחד המשתתפים – ‘מה מניע אותו ונותן לו את הכח לעמוד בראש ממשלת ישראל ומול כל העולם בגאון יהודי’? ענה ראש הממשלה שהכח מגיע מכל היהודים שבשליחותם הוא הולך, והוא תמיד זוכר את מה שהרבי אמר לו: “האור הזה דוחה את כל חושך העולם”.

הפגישה הסתיימה ב’לחיים’ חסידי לרגל פסח שני וכתיבת באותיות בספר תורה.

במשך כל זמן שהות המשלחת הישראלית ביפן סיפק בית חב”ד אוכל לכל הפגישות הרשמיות, כולל בבית ראש הממשלה היפני, ולפי כל כללי הטקס.  כמו כן סופק אוכל כשר לכל חברי המשלחת ואנשי הביטחון הרבים שנלוו אל הפמלייה. 

התמונות באדיבות col
בנימין נתניהו ספר תורה יפן1
בנימין-נתניהו-ספר-תורה-יפן2
בנימין-נתניהו-ספר-תורה-יפן3
בנימין-נתניהו-ספר-תורה-יפן4
בנימין נתניהו ספר תורה יפן5
בנימין נתניהו ספר תורה יפן6
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ספר התורה פסול, ודינו לשרפה, כדין ס"ת שכתבו מין כמבואר בשו"ע או"ח
    14/05/2014 20:47
    נתי
  1. בהלכות תפילין ובהלכות ס”ת

  2. ספר תורה שכתבו ביבי
    15/05/2014 06:54
    משה
  3. איזה יופי של החבדניקים שנמצאים בכל פינה ומקרבים את כולם לאביהם שבשמים!
    פשוט שהס”ת כשר ובתכלית הכשרות והלואי שהייתי יכול לנשק את הס”ת ולרקוד בשמחת תורה