רוצה התנצלות מחברת טיסה: נוסע חרדי סירב לשבת לצידה במטוס

נוסעת בטיסה של חברת 'פורטר' מניו ג'רזי לטורונטו דורשת התנצלות מחברת התעופה משום שהדיילים במטוס ביקשו ממנה לעבור מקום - בגלל סירוב חרדי לשבת לידה
שייע קליין
י"ז אב התשע"ה / 02.08.2015 09:44

אזרחית קנדה דורשת התנצלות מחברת התעופה ‘פורטר’ לאחר שדיילי המטוס, בטיסה מנמל התעופה ניוארק שבניו ג’רסי לטורונטו, ניסו לשכנע אותה לעבור מקום, רק משום שנוסע חרדי סירב לשבת לידה.

לפי דיווח בערוץ 7, הנוסעת סיפרה לערוץ השידור הציבורי בקנדה, כי הנוסע לא הישיר מבט לעברה ולא דיבר איתה, אלא פנה לנוסעים אחרים כדי שיחליפו מקום.

לדבריה, היא חשה נפגעה מכך שהוא אינו מכיר בה כאדם בגלל היותה אישה. לאחר זמן נמצא הסדר והנוסע החרדי הושב ליד גבר – והטיסה יצאה לדרכה.

בתגובה לתקרית פרסם הרב ראובן פופקו, יו”ר ועדת הרבנים בקנדה, הודעה שבה הוא מדגיש כי מנקודת מבט יהודית אורתודוקסית אין כל בעיה לשבת ליד בני המין השני במטוס או בתחבורה ציבורית.

פופקו ציין, כי רק מיעוט קטן בקהילה היהודית אוסר מבחינה דתית לשבת ליד בן/ בת מהמין השני שאינם בני משפחה. ועדת הרבנים מאשרת את העמדה המתירה, אך היא תומכת בגישה מתחשבת ביהודים חרדים המבקשים לשבת ליד בני אותו המין בדומה להתחשבות בבקשות של אחרים.

הרב פופקו אמר עוד, כי הנוסע החרדי היה צריך לעדכן מראש את חברת התעופה כדי להסדיר מראש מקום ישיבה חלופי, כדי למנוע פגיעה ועגמת נפש לאחרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות