עימותים ביו”ש; ירי על רכב בכוכב השחר • נתניהו בתל השומר: מזועזע

הנהג הישראלי הצליח להשיב אש ולהבריח את המחבלים; ברכבו אותרו שני סימני קליעים • חמאס: "חיילי הכיבוש ומתנחליו יעדים לגיטמיים" • נתניהו ביקר אצל בני משפחת דוואבשה בתל השומר: "בשביל מה המעשה הנורא הזה׳?!"
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ה / 31.07.2015 17:42

מחבלים פתחו היום (שישי) באש לעבר רכב ישראלי שנסע סמוך לכוכב השחר בבנימין. לא היו נפגעים באירוע. הנהג השיב בירי לעבר מקור האש והצליח להבריח את המחבלים מהמקום.

ברכבו של הנהג אותרו שתי פגיעות.

כוחות הביטחון ביהודה ושומרון ובירושלים נמצאים בכוננות שיא, בעקבות הרצח הלילה בכפר דומא ליד שכם, לאחר שבקבוק תבערה הושלך אל בית של משפחה פלסטינית.,בעקבות ההצתה נשרף למוות התינוק עלי סעד דוואבשה בן השנה וחצי, והוריו ואחיו בן ה-4 נכוו באורח קשה מאד.  הם מאושפזים בבתי חולים בישראל במצב אנוש.

צה”ל פרס בשטח ארבעה גדודים והזעיק שתי חטיבות חי”ר אל בסיסיהן. הוגברה גם אבטחת הצירים המרכזיים ביהודה ושומרון, כדי למנוע נסיון לפגוע בכלי רכב ישראליים.

גם משטרת ירושלים פרוסה משעות הבוקר בעיקר בעיר העתיקה.

הרמטכ”ל קיים הערכת מצב מיוחדת עם ראש השב”כ, עם מפקד פיקוד המרכז ועם גורמים נוספים והורה על שורה של צעדי כוננות ביהודה ושומרון, כדי לבלום הידרדרות בשטח.

נתניהו: . טרור זה טרור

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר לו: “כולם מזועזעים מהטרור הנפשע נגד בני משפחת דוואבשה”.

נתניהו הוסיף: “עלינו להילחם יחד בטרור ולא משנה מאיזה צד הוא”.

עוד אמר ראש הממשלה לאבו מאזן כי הוא נתן הנחיה לכוחות הביטחון להפעיל את כל האמצעים כדי לאתר את הרוצחים.

נתניהו גם ביקר את בני משפחת דוואבשה, המאושפזים בבית החולים שיבא בתל השומר.

בסיום ביקורו בבית החולים שיבא בתל השומר אמר: “ביקרתי עכשיו את הילד שנאבק על חייו לצד שני הוריו שתלויים עכשיו בין חיים למוות. מדינת ישראל תעמיד ומעמידה את מיטב רופאיה כדי לנסות לשקם את הילד, להציל את ההורים. קשה כשאתה עומד ליד מיטה של חומד כזה, כשאתה יודע שאחיו הקטן בן השנה וחצי, עלי, נרצח.

“אתה שואל ׳בשביל מה המעשה הנורא הזה׳?! אנחנו מזועזעים ממנו, אנחנו מגנים אותו בכל פה, כל ממשלת ישראל, ואזרחי ישראל מוקיעים את זה כפשע של טרור. טרור זה טרור, אנחנו צריכים להילחם בו מכל מקום שהוא מגיע, ואנחנו נתפוס את המרצחים הללו, נפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותנו כדי להביא אותם לדין ולמצות איתם את הדין”.

ראש הממשלה נתניהו הוסיף: “שוחחתי לפני שנכנסתי לבית החולים עם אבו מאזן, הבעתי את תנחומינו למשפחה, ואת המחויבות המשותפת שלנו להילחם בטרור ולהבטיח חיים לדו-קיום של שני העמים. זה מאמץ מתמשך, וראוי שכל הישראלים והפלסטינים יתגייסו אליו באיפוק, במחויבות אבל בנחישות רבה”.

“פשע מתועב” ש”מחייב תגובה חריגה”

בצהרים השתתפו כאלפייים פלסטינים בהלוויית הפעוט, שהחלה במסגד בכפר דומא.

בתוך כך,  בתקשורת הפלסטינית דווח כי לאחר הקריאות של חמאס ל’יום זעם’, החלו תהלוכות ברמאללה ובאזור חברון. דרומית לחברון התפתחו עימותים עם כוחות צה”ל. עימותים נרשמו גם בקלקיליה ובמחסום חווארה. בעיסוויה שבמזרח ירושלים השליכו צעירים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נפרסו בכוחות גדולים ברחובות הסמוכים למסגדים ברחבי יו”ש, במטרה למנוע הפגנות אלימות שלהן מקווים בחמאס.

חוסאם בדראן, מראשי חמאס ביהודה ושומרון, שהיה מעורב בפיגועי טרור חמורים נגד ישראל, הגיב על שריפת הבית בכפר דומא ורצח התינוק: מובר “מעשה אכזרי שלא יכופר” אשר האחריות עליו נופלת על מנהיגי “הכיבוש” אשר “מסיתים לרצוח ילדים פלסטינים”.

בהודעה רשמית שפרסם, אמר בדראן:  “ההוצאה להורג” של התינוק הפלסטיני הינה “פשע מתועב” אשר “מחייב תגובה חריגה” של העם הפלסטיני והכוחות הלוחמים שלו. הוא הדגיש, כי הפלסטינים יודעים כיצד ללמד לקח קשה ומרתיע את “הכיבוש ומתנחליו”.

“הפשע הזה הופך את חיילי הכיבוש ומתנחליו ליעדים לגיטמיים של כוחות המאבק בכל מקום ובכל הנסיבות”, אמר. הוא קרא לכל “בן חורין היכול לפגוע בכובש להתחיל לבצע פעולות נקמה”, שכן “האויב אינו מבין אלא את שפת הכוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות