פעוט פלסטיני כבן שנה נשרף למוות בהצתת בית ליד שכם

הוצתו בתי שתי משפחות בכפר דומא: עלי סעד דואבשה, בן שנה וחצי נשרף למוות • בתל השומר נאבקים על חיי אמו ואחיו בן ה-4, האב פונה במצב אנוש לסורוקה • רוססו כתובות: "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" • הפלסטינים הכריזו על יום זעם
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ה / 31.07.2015 10:06

במהלך הלילה (שישי) נהרג תינוק פלסטיני ונפצעו ארבעה נוספים כתוצאה מהצתת בית בכפר דומא, צפונית מזרחית לרמאללה. כך נמסר מצה”ל.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה, כי חשודים הציתו בתים של שתי משפחות פלסטיניות בכפר וריססו כתובות בעברית: “נקמה” ו”יחי המלך המשיח”.

כתוצאה מכך נהרג הפעוט  עלי סעד דואבשה, פלסטיני בן שנה וחצי. אמו ואחיו בן הארבע נפצעו אנוש ופונו לבית החולים שיבא בתל השומר, והאב פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

“כוחות צה”ל סורקים כעת במרחב אחר המפגעים ועושים כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית, למען מאמץ זה הוקפצו כעת כוחות בצה”ל”, אומרים בצה”ל.

“צה”ל רואה בפעולה זאת פעילות טרור ומגנה בתוקף כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, לרבות טרור יהודי. צה”ל וגופי הביטחון ימשיכו לפעול למען שמירת הסדר והביטחון באזור יהודה ושומרון”, לשון ההודעה.

הפלסטינים הכריזו על יום זעם בשטחי יו”ש אך נציין כי בלי קשר לאירוע הלילה בחמאס הודיעו כבר אתמול על יום כזה בירושלים וביו”ש על רקע העימותים במסגד אל-אקצא.

דובר צה”ל תא”ל מוטי אלמוז התייחס הבוקר לדליקה בכפר וציין כי מדובר באירוע חמור מאד. “איני זוכר אירוע חמור או פשע או טרור כזה בשנים האחרונות”.

הוא סיפר כי האירוע החל קצת לפני ארבע בבוקר כששני רעולי פנים חדרו לבית בכפר דומא סמוך לישוב מגדלים.

רעולי הפנים פונים תחילה לבית ריק ובהמשך בבית משפחת דוובשא נופצה זכוכית החלון, הושלך בקבוק תבערה כאשר כתוצאה ממנו נשרף תינוק למוות שני הוריו פצועים קשה עוד בן פצוע בינוני ועוד בת משפחה נפצעה קל. לשטח הוקפצו ארבעה גדודים שהיו בכוננות ועוד שתי חטיבות הועמדו בכוננות זאת כדי לשמר את היציבות בשטח.

“אנחנו עומדים בקשר רציף עם אנשי הרשות הפלסטינאית כדי לנסות לייצב את המציאות”, אמר אלמוז, “היקף הסד”כ מעיד על חומרת האירוע וכיצד בצה”ל ובמערכת הביטחון רואים זאת”.

בית פלסטיני, דומא, פיגוע

מפקד מחוז ש”י ניצב שלומי מיכאל אמר כי כל צמרת הפיקוד של המחוז נמצאת בזירת האירוע. “מדובר באירוע חמור ביותר בו נרצח תינוק ומשפחתו נפצעה. משטרת מחוז ש”י תפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה ואת היחידות המיוחדות של המחוז.

“את החקירה תוביל היחידה לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית”, אמר. “אנחנו נעשה הכל כדי לתפוס את אותם רוצחים”.

שר הביטחון משה יעלון גינה את ההצתה.

בית פלסטיני, דומא, פיגועלדבריו, מדובר ב”פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול”. הוא ציין כי כוחות הביטחון עושים מאמץ עילאי כדי ללכוד את הרוצחים.

“לא נאפשר למחבלים יהודים לפגוע בחייהם של פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. נילחם נגדם בחומרה ובכל הדרכים והכלים העומדים לרשותנו, ונפעל ביד קשה גם נגד שולחיהם וכלפי מי שמזין אותם”.

בצה”ל חוששים כי רצח התינוק הלילה יוביל להסלמה בגדה, ומתגברים כוחות לקראת תפילות יום השישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות