המבקר: למעלה מ-60% מתושבי דרום תל אביב – מסתננים

בשכונות הדרומיות של העיר תל אביב חיים כ-61 אלף זרים - המהווים כ-61 אחוזים מהאוכלוסייה המקומית • הדירות באזורים אלו מאכלסות קבוצות גדולות של זרים החיים בצפיפות קשה
אליעזר היון
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 17:17

זרים בתוכנו: בחמש שכונות בעיר תל-אביב יש רוב מובהק של זרים, כך עולה היום מדו”ח מבקר המדינה שמתפרסם היום (רביעי). השכונות הן נווה שאנן, פלורנטין, שפירא, קריית שלום, והתקווה. בשכונות אלו קיימת מציאות חיים קשה ומורכבת, והתושבים המקומיים בשכונות, מספרים על תחושה קשה של חוסר ביטחון אישי, לדברי המבקר.

עוד טוען המבקר, כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה מבין המדינות המתועשות שאינה מחזיקה במדיניות הגירה אחידה, והכישלון בתחום זה הביא לפגיעה במערך חייהם של אזרחי המדינה הסובלים מכניסת הזרים לארץ. המבקר הוסיף, כי גם זכויותיהם הבסיסיות של העובדים הזרים נפגעו בעקבות כך.

ביוני 2013 חיו בישראל כ-230 אלף זרים. 54 אלף מתוכם הינם אזרחי אריתריאה וסודן שאינם בני הרחקה. בשכונות הדרומיות של העיר תל אביב חיים כ-61 אלף זרים המהווים כ-61 אחוזים מהאוכלוסיות של אותן שכונות.

ריבוי הזרים בשכונות, מוביל לפי המבקר, לשורה של ליקויים נוספים. הדירות באזורים אלו מאכלסות קבוצות גדולות של זרים החיים בצפיפות קשה, ומלבד זאת יש חיבורים פירטיים של מתקני גז וחשמל מסוכנים.  המבקר מציין כי משרד האנרגיה מחזיק בידו מידע על שימוש חריג בחומרתו בגז בשכונות אלו, והסיבה להעדר הפיקוח הוא מחסור בכח אדם.

בכשלים אלו מאשים המבקר גם את המשטרה שהיתה מודעת לתחושת חוסר הביטחון של האזרחים באזורים אלו ולמרות זאת קיים מחסור בכח אדם בתחנות המשטרה האחראיות על אזורים אלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות