כוחות הביטחון פינו את המתיישבים משא-נור: הצעירים פונו בכוח

יומיים לאחר ההתבצרות בהתנחלות שפונתה לפני עשור, פינו הלילה כוחות גדולים של צבא ומשטרה את האזרחים מהיישוב • משפחות וילדים עלו על אוטובוסים, אך כמאה בני נוער ופעילים שנותרו במקום - פונו בכוח
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ה / 30.07.2015 09:52

כוחות גדולים של צה”ל ומשטרה פינו הלילה (חמישי) כ-250 בני אדם שהגיעו להתיישב ביישוב שא-נור שבצפון השומרון.

המשפחות והילדים שבמקום עלו על האוטובוס שהובא לצורך הפינוי, אך כמאה בני נוער ופעילי ימין שהתבצרו במצודה ולא היו מוכנים להתפנות מרצון, פונו ממנה בכוח.

המתיישבים דיווחו על שני שוטרים שפרשו מהפינוי והודיעו למפקדיהם כי לא ישתתפו בפינוי יהודים. השניים נלקחו מהמקום.

התושבים דיווחו על אלימות משטרתית קשה שכללה הפעלת גז פלפל כנגד המתיישבים שנשארו על גג המצודה בשא-נור. גם בני משפחות מגורשים שנותרו במקום ואף ילדים קטנים הוכו ונגררו באלימות לאוטובוסים וטיוליות שהובאו בידי כוחות הביטחון.

עד לשעה שמונה בבוקר הסתיים הפינוי ואחרוני המתיישבים עזבו את האדמה באוטובוסים.

ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן הגיע למקום בכדי לוודא שלא תהיה אלימות כלפי המשפחות והמתיישבים, ואמר: “חשוב לנו  שהעלייה הזו לא תהיה לשווא. שממשלת ישראל והציבור בישראל יבין שניתן וצריך לבנות מחדש את שאנור.

“הייתה אלימות של מספר שוטרים כלפי כמה צעירים שהגיעו לשם. לצערי היו גם שני קציני מג”ב שריססו גז מדמיע על אזרחים שישבו בצורה פסיבית אחד ליד השני והיו מקרים של אלימות ומכות כלפי האזרחים”.

כ-250 מתיישבים עלו לשא-נור בלילה שבין שני לשלישי. מאחר והעלייה למקום אסורה על פי חוק, המשפחות התארגנו ב’מבצע’ בחשאי, ויצאו יחד משטח כינוס באחד מיישובי השומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות