חמישה הרוגים בתקיפה של צה”ל על רכב ברמת הגולן הסורית

גורם רשמי בחיזבאללה אמר לרשת אל-ג'זירה כי שני בני אדם נהרגו לאחר שמל"ט של צה"ל תקף כלי רכב באזור הכפר חאדר שברמת הגולן הסורית • ארגון זכויות האדם הסורי: בתקיפה נהרגו שני לוחמי חיזבאללה ושלושה דרוזים מארגונו של סמיר קונטאר • דובר צה"ל: לא מתייחסים לדיווחים זרים
חיים טוויל
י"ג אב התשע"ה / 29.07.2015 13:14

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני ‘אל מנאר’, המזוהה עם ארגון חיזבאללה דיווח הבוקר (רביעי) על תקיפה ישראלית בשטח סוריה.

על פי הדיווח, הותקפה מכונית בה נסעו פעילים של מליצית ‘ההתנגדות הסורית’ – מיליציות חמושות המזוהות עם משטר אסד.

בערוץ ‘אל-ג’זירה’ דווח מפי מגורם רשמי מארגון חיזבאללה, כי שני לוחמים מהכוחות שתומכים במשטר אסד נהרגו בתקיפת כלי רכב באזור הכפר חאדר שברמת הגולן הסורית.

לדבריו, התקיפה בוצעה על ידי מל”ט של צה”ל. קודם לכן, דווח בלבנון כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי חגו בשמי בקעת הלבנון.

מנגד, ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון, מסר כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפת כלי הרכב בכפר חאדר – מתוכם שני אנשי חיזבאללה ושלושה דרוזים ממיליציית ‘ההתנגדות הסורית’ בפיקודו של סמיר קונטאר.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח: “מטוס קרב ישראלי פגע במכונית בתוך הכפר חאדר וגרם למותם של שני פעילי חיזבאללה ושל שלושה פעילים בארגון הפועל בכפר”.

על פי ההערכות, ההרוגים היו בדרכם לבצע פיגוע על גדר הגבול.

סמיר קונטאר, אשר מפקד על מליציית “ההתנגדות הסורית” ועל פי הדיווחים חייליה נהרגו בתקיפה, היה כלוא בישראל בשל ביצוע מתקפת טרור בנהריה בשנת 1979, שבה נהרגו שניים מבני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא שוחרר בשנת 2008 במסגרת עסקה בין ישראל וחיזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

מדו”צ וגורמים ביטחוניים בישראל נמסר: “צה”ל אינו מתייחס לדיווחים בכלי תקשורת זרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות