“זה לא ייגמר טוב”: שוב עימותים בבית אל; ראש המועצה הוכה

עימותים אלימים פרצו בין כוחות הביטחון לעשרות צעירים שניסו לפרוץ לבתי דריינוף בבית אל • שוטרים הכו את ראש המועצה שי אלון • השרים אריאל, לוין ואלקין: "לבטל את צו שטח צבאי סגור בבית אל ולהוציא באופן מיידי את היס״ם מהיישוב"
חיים טוויל
י"ג אב התשע"ה / 28.07.2015 21:39
עימותים אלימים הערב (שלישי) בין כוחות הביטחון לעשרות צעירים שניסו לפרוץ לבתי דריינוף ביישוב בית אל, לאחר שפונו לפנות בוקר בהוראת שר הביטחון משה יעלון.

כמה צעירים הבעירו פח אשפה, והשליכו אבנים לעבר הכוחות, והתעמתו עם השוטרים, שמונעים את כניסתם למבנה.

שוטרים הכו את ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון ואת חבר הכנסת אורן חזן. “ניסינו לבודד את האירוע ותוך כדי חטפתי מהלומות לא פשוטות”, תיאר אלון, “אנחנו מבקשים מכוחות הביטחון להרגיע במיידי. זה לא ייגמר טוב. אני מבקש לנצור את הנשקים ולשלב ידיים”.

במקביל למהומות במתחם השנוי במחלוקת, הגישה המדינה תשובה לבג”ץ בעניין העתירה שהגישה חברת “מ.ד. יהונתן בניה ופיתוח בע”מ” של הקבלן מאיר דריינוף נגד הריסת הבתים. המדינה ביקשה לתת צו ביניים למניעת ההריסה עד הכרעה בנושא.

בשעות הצהריים ניסו כמה בני נוער לפרוץ לתוך המתחם לאחר נאומו של שר החינוך נפתלי בנט בהתנחלות. בין הצדדים התפתח עימות במקום, וכמה נערים עוכבו לחקירה.

השרים אריאל, לוין ואלקין אמרו היום בסיום ביקור תמיכה והזדהות בבית אל, במפגש עם ראש המועצה שי אלון ויו״ר מועצת יש״ע אבי רואה: ״באנו לכאן להביע תמיכה בתושבי בית אל וברצונם לבנות את יישובם ולהביע מחאה על הפינוי המיותר.

“אנו דורשים להתחיל בבניית 300 יחידות דיור שהובטחו לפני 4 שנים ולפעול באופן נחוש לאישור בתי דריינוף. אנחנו קוראים לשר הביטחון לאלתר לבטל את צו שטח צבאי סגור בבית אל ולהוציא באופן מיידי את היס״ם מהיישוב.

“כמו כן אנו קוראים למתיישבים לא לפגוע בכוחות הביטחון בשום צורה”.

 שר התיירות יריב לוין הביע תקווה כי בג”ץ יבטל את הריסת הבתים.”זה משבר אמיתי ואני מאוד מקווה שהוא ייפתר לטובה”, אמר לוין. “מערכת המשפט מוטה, עושה איפה ואיפה ונוקטת באכיפה סלקטיבית. כאשר מדובר בבניה יהודית יש דבקנות משפטית שאין לה מקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות