נסראללה בפאניקה? הידק את האבטחה בעקבות איומי דאעש

המטרה החדשה והמועדפת על ארגוני דאעש וג'הבת אל נוסרה: מזכ"ל חיזבאללה • לאחר התייעצות עם איראן שינה נסראללה ו"הידק משמעותית" את נהלי האבטחה סביבו
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ה / 28.07.2015 11:02

מזכ”ל ארגון הטרור חיזבאללה הורה לאחרונה על הידוק נהלי האבטחה שלו, בעקבות איומים ממוקדים על חייו מצד ארגוני הטרור דאעש וג’בהת אל נוסרה.

גורמי מודיעין זרים שצוטטו בימים האחרונים בעיתון אל-קודס אל-ערבי אמרו, כי נסראללה החליט להציב סביבו אבטחה לאורך כל שעות היממה, לאחר שהפך למטרה מועדפת של ארגוני הטרור, לאור החלטתו לשלוח לסוריה אלפי חיילים כדי לתמוך באסד. 

אותם גורמים הוסיפו כי נסראללה ביקש את תמיכתם של משמרות המהפכה האיראניים, שהעניקו לו מידע שיסייע לבניית תוכנית אבטחה אישית טובה יותר.

המשמר האישי של נסראללה כולל כיום כ-150 לוחמים מובחרים, שאומנו במיוחד לצורך זה באיראן ובצפון קוריאה. מתוכם, גובש כוח אבטחה עיקרי של עשרים לוחמים מיומנים ונאמנים, שהוכשרו למשימה זו בלבד.

על פי הנהלים החדשים, יחידת האבטחה החדשה תכלול מעתה מעגל אבטחה מצומצם עוד יותר של שישה לוחמים בלבד שיהיו עם המזכ”ל במקום בו הוא חי.

בין אנשי הארגון שיוכלו להיכנס למבצרו של נסראללה, יהיו רמטכ”ל הארגון מוסטפא באדר א-דין, ראש המועצה הפוליטית בארגון האשים זארו דאבט וסגן מזכ”ל הארגון נעים קאסם.

לטענת גורמי המודיעין המצוטטים, נסראללה נע רק ברשת מנהרות תת קרקעית בסמוך לנמל התעופה בביירות, ומקבל מזון דרך אותם המנהרות ישירות מאיראן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות