עשרות מעוכבים בעימותים קשים עם המשטרה בבית אל

מאות שוטרים הגיעו במהלך הלילה והשתלטו על בתי דריינוף המיועדים להריסה בבית אל, לפי צו בג"ץ • במהלך עימותים קשים עם צעירים שהיו במקום, הועלו כ-50 מעוכבים על אוטובוסים • בנט: "שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים"
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ה / 28.07.2015 09:42

כוחות משטרה גדולים בהם יחידת הכוחות המיוחדים הגיעו הלילה (שלישי) לישוב בית אל בבנימין לקראת הריסת בתי ‘דריינוף’.

במקום נערכו מאות צעירים לעימות עם השוטרים ועל פי הדיווחים לפחות 50 בני אדם הועלו על אוטובוסים והורחקו מהישוב.

בשעות הבוקר, לאחר שהושלם פינוי המבנים, נמשכו עימותים עם הכוחות בסמוך בכניסה למתחם המכונה ‘שער אוהד’.

כוחות משטרה, אומרים במועצת בית אל, פיזרו גז פלפל לתוך חדר בו שהו צעירים, חלקם נחנקו ויצאו מהמקום. נציין כי מדובר בגז שהתזתו גורמת לגירוי עז בעיניים עד למצב של דימוע מיידי, קשיי נשימה, שיעול, ודלקות.

לאחר מספר שעות של עימותים אלימים השתלטו כוחות הביטחון על המבנים המיועדים להריסה ולפי שעה שקט באזור.

דובר צה”ל מסר הבוקר כי במטרה להיערך לפינוי והריסת מבני “דריינוף” ביישוב בית אל הוחלט הלילה למקם כוח משמר הגבול במתחם המבנים.

“על מנת למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור וכדי לאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן, הוצב כוח משמר הגבול במתחם שלדי מבני ‘דריינהוף’. כוחות הביטחון יפעלו לשמירה על החוק והסדר במתחם וערוכים למימוש הנחיות הדרג המדיני”, לשון ההודעה.

מדובר במהלך מפתיע מאחר ובימים האחרונים חלה התקדמות בהכשרת המקום לבנייה. ככל הנראה כוונת מערכת הביטחון להרוס את הבתים למרות האישור והאפשרות כי ממש בימים הקרובים תאושר סופית הבניה.

בתי דריינוף עברו בשבוע שעבר את כל הליכי ההסדרה במנהל האזרחי. במהלך היום צפויים היזם והמועצה לעתור לבג”ץ בבקשה לקיים דיון בהרכב מורחב, ולשנות את פסק הדין שניתן לפני כשנה וקבע שיש להרוס את הבתים.

אמש ביקרה בישוב שרת המשפטים איילת שקד ובמפגש עם תושבי בית אל הצהירה כי עמדת המדינה היא כי אין טעם להרוס את הבתים. בלילה שלחה שקד הודעה לראש מועצת בית אל בה נאמר כי “וידאתי עם בוגי. לא הורסים לפני מיצוי התהליך. תשנו הלילה בשקט”.

כעבור מספר שעות עדכן אותה ראש המועצה כי “מתבצע פינוי קשה”.

בנט: מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי”

השר נפתלי בנט שוחח לפנות בוקר (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרש ממנו הבהרה לפיה כי אין כוונה להרוס את הבתים.

השיחה בין השניים התקיימה בעקבות המהלך בו נקט הלילה צה”ל בהוראת הדרג המדיני, במהלכו תפס כוח מג”ב את מתחם בתי דריינוף בבית אל ופינה מהמקום עשרות צעירים ששהו בו.

השר בנט אמר בעקבות השיחה: “עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי”.

לדבריו, “שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח. הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל”.

השר אורי אריאל אמר בראיון לקול ישראל כי מפלגתו לא תעבור לסדר היום על האירועים בבית אל והוא אינו מוציא מכלל אפשרות פרישה מהקואליציה. השר אריאל ציין כי שר הביטחון יעלון התחייב רק אתמול שלא ייהרסו בתים בבית אל. לדבריו, היה ראוי להמתין עד סיום ההליך המשפטי ולא להשתלט על הבתים באלימות.

שר הקליטה וירושלים, זאב אלקין : “אני מגנה את הפינוי הלילי של המתיישבים בבית אל, וקורא לשר הביטחון להשקיע מאמצים לא בפינוי מתיישבים אלא בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דריינוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה.

“אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס”, הוסיף אלקין.

ח”כ מוטי יוגב,  שהגיע למקום לפנות בוקר, הזהיר כי המהלך עלול לאיים על שלמות הקואליציה. ”אם בתי דריינוף יהרסו בבית אל, בתי משפט יהיו בישראל ממשלה אולי לא”.

ראש הממשלה שוחח הבוקר עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, וקרא לו לפעול משפטית למניעת הריסת הבתים במתחם בתי דריינוף בבית אל.

“אנו פועלים לחזק את ההתיישבות, ועושים זאת תוך ציות לחוק”, אמר נתניהו. “עמדתנו בנושא הבתים בבית אל היא ברורה – אנו מתנגדים להריסתם ופועלים משפטית למנוע צעד זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי חוצפן
    29/07/2015 03:38
    דוד
  1. ביבי החוצפן פועל כמו אובמה פועל נגד ישראל ותמיד מצתדק בנסיון שכנוע שהוא כביכול בעד ישראל ומתרץ עצמו בק”נ תרוצים ומרמה את עצמו בלבד