פונה מאחז מעלה רחבעם • ח”כ שטבון: החלטה אומללה

פינוי ראשון מתוך שלושה בוצע היום: עצור בעימותים בין כוחות הביטחון לפעילי ימין • ח"כ שטבון: "גיליוטינה אכזרית שמונחת על צוואר החלוצים"
שי וייספיש
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 14:27

כוחות הביטחון הרסו היום (רביעי) מבנים בלתי-חוקיים במאחז מעלה רחבעם בגוש עציון, שנבנו לכאורה על קרקע פרטית פלסטינית. פינוי מאז זה הוא הראשון מבין השלשה, לאחר שבג”ץ קבע כי שלושת היישובים הממוקמים בגוש עציון ובבנימין ממוקמים על קרקע פלסטינית ומכאן שיש לפנותם. לאחר עימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון דווח על עצור אחד.

בשנת 2007 עתרה תנועת ‘שלום עכשיו’ לבג”ץ בעתירה שכונתה ‘בג”ץ ששת המאחזים’ בדרישה להריסת מבנים במספר מאחזים ביניהם היישוב מעלה רחבעם, גבעת אסף, ורמת גלעד. בשנת 2013 קבע בג”ץ מועד סופי להריסת המבנים, החל ביום ראשון הקרוב. מאחר שצה”ל לא מפנה בתים בשבת הוחלט לסיים את תהליך הפינוי עד יום חמישי.

עם בוקר הגיעה שיירה של כוחות ביטחון אל פאתי המאחז לקראת הריסתם של שבעה מבנים בלתי חוקיים. המועצה האזורית ביקשה לעכב את הביצוע והגישה בקשה לבג”ץ להוצאת צו מניעה, אלא שזה לא ניתן, והפינוי החל.

דובר היישוב מעלה רחבעם מסר: “קיימת קונספציה שקרית והזויה, לפיה התיישבות משמעה גנבת קרקעות. מה שמצער אף יותר, שקונספציה זו מהווה עבור אנשים מסוימים צידוק מוסרי לגזול, לרמוס ולהרוס רכוש יהודי תוך פגיעה בהתיישבות”.

מלחמות היהודים

כבר מאמש החלו להגיע לאזור גוש עציון מתנחלים ופעילי ימין על מנת לשבש ככל הניתן את פינוי המאחז והרס המבנים. הבוקר הם עסקו בהכנות לחסימת הציר המוביל ליישוב, כדי לעכב את הכוחות שיגיעו למקום.

פעילי הימין התקבצו על גגות הבתים שצפויים להיהרס ופונו משם על כוחות יס”מ שהעלו אותם תוך מחאות וזעקות על כלי רכב. סוכנות תצפית דיווחה על חמישה עצורים במהלך העימותים עד כה, מהם זוג נשוי, שתי בגירות וקטין.

בשעה זו נמצאים במקום טרקטורים וכלים הנדסיים ופועלים ערבים שנשכרו על ידי המנהל האזרחי, המאכסנים את תכולת הבתים המפונים, בתוך מכולות. בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורל החפצים האישיים ולאן המכולות יועברו לאיחסון.

הצבא הכריז על האזור כשטח צבאי סגור.

שטבון: מוכרחים לעצור

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ יוני שטבון, סייר הבוקר (רביעי) בגבעת אסף הצפויה כאמור, להתפנות עד סוף השבוע. ח”כ שטבון אמר: “אני קורא לשר הביטחון ומשרדו להציג עמדה ברורה מול הפרקליטות ולעצור את הפינוי מגבעת אסף ורמת גלעד. אסור לשכוח שמאחורי האידאולוגיה, יש כאן משפחות עם ילדים שיושבות כעת על ארגזים וממתינות לגזר דינן. את זה מוכרחים לעצור, ויפה שעה אחת קודם”.

שטבון נפגש עם מזכירות היישוב, חיזק את ידי התושבים, וציין כי “מדובר בהחלטה אומללה שמוכרחים לעצור. זו גיליוטינה אכזרית שמונחת על צוואר החלוצים שבחרו ליישב את הארץ. דווקא כעת, כשהשפעת ההזיה של המדינה הפלסטינית פגה, על הכנסת והממשלה לקדם התיישבות ביהודה ושומרון ולא עקירת יישובים”.

את תנועת ‘שלום עכשיו’ הגדיר חבר הכנסת כ”מיעוט הזוי וקיצוני שמאס בערכי הציונות וההתחייבות ומטלטל את המערכת”.

8

7

6

5

4

3

2

1

פותחת

ח''כ שטבון בגבעת אסף - 2 - 14.5.2014

ח''כ שטבון בגבעת אסף, 14.5.2014

ח''כ שטבון בגבעת אסף, 3, 14.5.2014

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פוליטיקאים הביתה
    14/05/2014 18:22
    אליהו
  1. הגיע זמן שכליהודים אמיתיים במדינה זו יתאחדו יזרקו הביתה פוליטיקאים שהבינו עלינו ממשלה זו :בנט ,דרעי,וגפני ויקימו מפלגה שתדעג באמת לתורה העם והארץ