“מוחמד חזיר” הופך לתופעה? תיעוד מהעיר העתיקה • הצעיר הורחק ל-45 יום

חיים טוויל ושי וייספיש
|
י"א אב התשע"ה / 27.07.2015 10:34
בסרטון שצילמו ערבים מתועד צעיר יהודי כשהוא צועק “מוחמד חזיר”, שוב ושוב, אל עבר קבוצת ערבים עמם התעמתה קבוצת צעירים יהודים • הבוקר הוא נעצר – והורחק ל-54 יום מהעיר העתיקה • ביום שישי האחרון נעצרה צעירה יהודיה לאחר שתועדה בסרטון מקללת את מוחמד

אחרי המהומות שפרצו אתמול (ראשון) בהר הבית, תועד צעיר יהודי בסרטון כשהוא צועק “מוחמד חזיר”, שוב ושוב, אל עבר קבוצת ערבים עמם התעמתה קבוצת צעירים יהודים.

במקום פרצה מהומה וכוחות הביטחון הפרידו בין הניצים.

הבוקר (שני) עצרו שוטרי מרחב דוד את הצעיר, עם הגיעו לכותל המערבי, ככל הנראה בעת שניסה שוב לעלות להר הבית.

בית משפט השלום בירושלים קיבל חלקית את בקשת המשטרה להרחיק אותו ל-90 ימים, והשופטת השיתה על הצעיר הרחקה מהעיר העתיקה במשך ארבעים וחמישה ימים. כן דחתה את הדרישה שיפקיד סכום כסף.

עו”ד בן גביר שייצג הצעיר אמר: “השוטר הודה כי רק שלוש נשים מוסלמיות נחקרו על אירועי אמש. בושה שהמשטרה מפלה בין יהודים לערבים, התחושה היא אפרטהייד נגד יהודים בהר הבית. לא היה מקום להרחיק הצעיר שהגיב לקריאות ‘איטבח אל יהוד’ –  גם לא לחודש וחצי. נשקול להגיש ערר”.

ביום שישי האחרון נעצרה אביה מוריס, צעירה יהודייה, בחשד להסתה לאלימות לאחר שתועדה ביום חמישי צועקת במהלך עימות עם נשים ערביות “מוחמד חזיר”, בעוד הנשים המוסלמיות ענו לה: “אללה אכבר” ו”איטבח אל יהוד”.

מוריס תיארה את מה שהוביל לעימות ולמעצרה: “היינו ביום חמישי בהר הבית, קבוצה של נשים ותינוקות וכרגיל בשבועות האחרונים הסיור היה סיוט: עשרות ערביות החלו להקיף אותנו ולקרוא לעברנו קריאות ‘אללה אכבר’ ו’איטבח אל יהוד’, והמשטרה שתקה”.

היא וחברותיה פנו לשוטרים אך לא נענו. “ביקשנו מהם לעצור את אלה שקראו לרצוח יהודים, לפחות להרחיק אותם, אבל במשטרה היו עסוקים במתן הוראות כלפינו: אל תתפללו, אל תגיבו, תתעלמו, אל תלחשו – אחרת תהיו עצורות”.

גם ביציאה מן ההר הנשים המוסלמיות לא הפסיקו להציק לאביה וחברותיה, ובסרטון שהמוסלמיות פרסמו, הן נראות מקיפות את הצעירות היהודיות וקוראות לעברן קריאות גנאי.

“הרגשתי השפלה וחילול השם עצום”, סיפרה אביה, “והשוטרים שוב לא התערבו ולכן הרגשתי שאי אפשר להבליג”.

בשלב זה קראה אביה לעבר הנשים הערביות “מוחמד חזיר”.

בעקבות כך הגיעו כוחות של ימ”ר ש”י בערב שבת לביתה באחד מיישובי גוש שילה – ועצרו אותה. היא שוחררה לביתה בהוראת בית המשפט לפני שבת.