“נעצור תקציבים למוסדות שיפלו ילדי חיילים חרדים”: פגישה עם ‘הציידים’ • צפו

חיים טוויל
|
ח' אב התשע"ה / 23.07.2015 22:00
לראשונה נפגש נציג ממשלה רשמי עם ‘כוכבי קמפיין הציידים’ ושמע על ההטרדות הטלפוניות והפיזיות, ההדרה ממנייני תפילה ואי-קבלת ילדיהם למוסדות חינוך • הרב אלי בן דהן: “אני המום לשמוע את הדברים. שופכים את דמכם. הדבר הזה בלתי נסבל. אסור שזה יהיה. כואב לי” • הבטיח: “אעביר לנפתלי בנט את המקרים והוא יטפל בהם” • תיעוד מהמפגש

סגן שר הביטחון הרב אלי בן-דהן פגש היום (חמישי) בשישה מ’כוכבי’ החוברת שהופצה בשבוע שעבר, תחת הכותרת ‘הציידים’, נגד מערך הבכירים המרכזים את גיוס החרדים לצה”ל. הפגישה התקיימה בדירתו הפרטית של אחד מהם, בפאתי בני-ברק.

זהו מפגש ראשון בין חבר-כנסת לנציגי ה’חרד”קים’. סגן השר הגיע מתוך כוונה ללמוד את הנושא ולסייע להם. במקום נכח גם הכתב לענייני צבא וביטחון של תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, מנדי ריזל, שהביא את ההקלטות מהמפגש הסוער.

בן-דהן, נחשף לראשונה להסתה נגד החיילים החרדים, ו שמע במשך שעה ארוכה את טענותיהם על ההטרדות הטלפוניות והפיזיות שהם עוברים, ההדרה ממניינים ואי-קבלת ילדיהם למוסדות החינוך.

המגייסים טענו כי “מדובר במחדל של המערכת. למה לא מגיעים למי שמפיץ את החוברות? למה לא עוצרים אותם?” שאלו.

סגן השר סיפר להם כי פנה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ולפרקליט הצבאי הראשי – שאמר לו כי העביר את הנושא לפרקליט המדינה.

“אני המום לשמוע את הדברים. שופכים את דמכם ולא מאפשרים למי שסיים את לימודיו בישיבה להתגייס אם רצונו בכך. חד משמעית: לא נוותר, כי הדבר הזה בלתי נסבל. אסור שזה יהיה. כואב לי”,אמר והבטיח כי יפנה לשרת המשפטים איילת שקד ולשר החינוך נפתלי בנט.

“שר החינוך קוראים לו נפתלי בנט. אני אומר לכם שאעביר לו אישית את המקרים והוא יטפל בהם במלוא כובד המשקל – עד כדי לעצור להם את התקציבים למוסדות החינוך האלה” – שמפלים את ילדי החיילים החרדיים.

בעמוד הראשון של החוברת שעוררה סערה בשבוע שעבר נכתב: “הרשת נחשפת – הציידים, הפנים והשמות של ציידי הנשמות” – כאשר על פני 17 עמודים בחוברת מתפרסמים שמותיהם, תמונותיהם ופרטיהם האישיים של הבכירים, כמו מנהל תחום נוער – שח”ר, קצין איתור ושילוב חרדים, ראש תחום שילוב חרדים באכ”א, מפקד מדור בני ישיבות, כמו גם פרטיהם של המגייסים בחטיבת גבעתי ונצח יהודה.

על כל אחד מהבכירים מופיע פרופיל קצר, לצד תמונה, הכולל שם, גיל, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית. לפרופיל גם מצורפות הערות כמו: “מזרח’ניק שונא חרדים”, “מנהל אורח חיים נהנתן ומיתרני”, “בבחרותו נזרק פעמיים מהישיבה”, ועוד.

בחוברת נאמר עוד, כי “מאות גייסים חרדים אורבים לצעירים, למען בצע כסף מכרו את נשמתם לשטן. מיסיונרים מקצועיים עם חזות חרדית, מאות מיליונים בונוסים על כל ראש”.