איך מונעים מחלות? הרב שטיינמן: לאכול פת שחרית

יהודי הסובל מכמה מחלות שאל השבוע את הגראי"ל שטיינמן: האם יש קבלה טובה שיכול לקבל על עצמו, כדי למנוע מעצמו מחלות ולהבריא מהן? • והאם הגראי"ל עושה הטבת חלום?
נחמן גור
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 12:00

יהודי הסובל מכמה סוגי המחלות, כמו פריצת דיסק ועוד, שאל השבוע את הגראי”ל שטיינמן: האם יש קבלה טובה שהוא יכול לקבל על עצמו, כדי למנוע מעצמו מחלות וכדי להבריא מהן?

תשובתו של ראש הישיבה הייתה: “להקפיד לאכול ארוחת בוקר. כמבואר בגמרא בבא מציעא דף ק”ז ע”ב, גודל מעלת פת שחרית וקיתון של מים”.

מקורבו של הגראי”ל , המשמש גם כחברותא שלו, הרב משה יהודה שניידר מעיד: “כמה פעמים הורה לי רבינו שלא לצאת לדרך – אפילו ביוצא לדבר מצווה – בלי לאכול תחילה פת שחרית”.

הרב שניידר מספר גם על יחסו של הגראי”ל להטבת חלום: “רבינו מספר שמרן הרב מבריסק זצוק”ל היה עושה הרבה מאוד הטבת חלום, ומיד לאחר שנעשה רבינו בר מצווה, היה מבקש שיצטרף לשלושה עם אביו של רבינו, ועוד שכן אחד שהיה משגיח בתלמוד תורה, לעשות לו הטבת חלום. לאחרונה הביא רבינו שאמרו הסבר לכך, למה הקפיד כל כך על חלומות, היות ונפטרה לו בת קטנה – כבת שבע, ולפני פטירתה חלם איזה חלום, ומיני אז התחיל לחשוש מאד לחלומות.

וכששאל הגאון רבי ברוך שפירא את רבינו אם עשה במשך ימי חייו לפעמים הטבת חלום, חשב רבינו ואמר: אולי פעם אחת! וסיפר רבינו שבר”ח ניסן, לפני פטירת מרן החזו”א זצוק”ל – יותר משבעה חודשים קודם – חלם איזה דבר על כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות