כשב’דגל’ הבטיחו כישלון – העוזר האישי התחייב בכתב: אייכלר מנצח

חיים רבינוביץ, עוזרו האישי של ח"כ ישראל אייכלר, לא הופתע מהניצחון הסוחף של הבוס • ביום שני, בשיא המאבק מול יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הוא התחייב בכתב: "אייכלר יבחר ביום רביעי הקרוב"
ז' אב התשע"ה / 23.07.2015 12:20

האם ניצחונו של ח”כ ישראל אייכלר כנציג הכנסת בוועדה למינוי דיינים היה צפוי מראש?

מתברר, שעוזרו, חיים רבינוביץ, לא הופתע. ביום שני האחרון, כאשר שוחחתי עמו, הוא נראה סמוך ובטוח בניצחונו של הבוס.

נזכיר, כי יום שני היה יום השיא של המאבק בין אייכלר מול ח”כ משה גפני, שטרם הסיר את מועמדותו והתעקש להמשיך ‘עד הרגע האחרון’.

בכירי דגל גם הילכו אימים ואמרו: “לאייכלר אין שום סיכוי להיבחר לוועדה. מדובר בבחירות אישיות חשאיות. מה שזאב אלקין הבטיח לאייכלר או לא הבטיח לו – לא ממש יעזור לו מאחורי הפרגוד. אין מה להשוות את האהדה שיש בכנסת כלפי גפני לזו שיש לאייכלר. אנחנו מעריכים שבגפני יהיו גם חברים באופוזיציה שיתמכו – ובאייכלר לא. לכן, אם אייכלר יהיה הנציג שלנו, לא יהיה נציג חרדי בוועדה החשובה”.

אבל, על הדף אותו הנחתי מולו במזנון הח”כים, התחייב רבינוביץ שאייכלר מנצח.

tt

רק ביום שלישי, לאחר שקיבל הוראה מהגראי”ל שטיינמן, הסיר גפני את מועמדותו. זאת משום שלרב שטיינמן היה חשוב שנציג חרדי ייבחר לוועדה – גם אם הוא מאגודת ישראל. גפני, נאלץ לפרוש.

הבוקר, עם היבחרו ברוב מוחץ של 97 קולות חברי הכנסת, אמר ח”כ ישראל אייכלר כי הוא מבקש ללמוד את הבעיות במערכת בתי הדין הרבניים, בימים הקרובים. זאת כדי שיוכל להתגייס לטובתם של הדיינים והמתדיינים כאחד.

“לא נסתפק במינוי דיינים החסרים בתקנים הקיימים אלא נפעל בכנסת להוספת תקנים נוספים. רק כך נוכל להקל על העומסים הבלתי נסבלים”, אמר אייכלר. בכך נקדש שם שמים בהדיפת הטענות על עינוי דין וסחבת, הנובעת אך ורק בגלל אי מינוי דיינים. הדיינים קורסים מעבודה וערימות תיקים מצטברים בבתי הדין הנמצאים בתנאים בלתי אפשריים”.

אייכלר הודה לכל הח”כים מן הקואליציה והאופוזיציה שתמכו בו מכל המפלגות, “דבר המוכיח את האהדה לנציגי יהדות התורה, הנושאים את דבר ה’ ברמה, בלי להתכופף על קוצו של יוד”.

אייכלר גם שיגר ‘עקיצה’ כאשר  ציין את “מסירותם ועמלם של חברי לתנועה שעמלו קשות כדי להשיג את המספר הרב של הח”כים שתמכו בי באופן חוצה מפלגות”.

אפשר שיש בדברים רמז לכך שהח”כים מהפלג הליטאי של יהדות התורה לא ממש התאמצו עבורו.

ניתן גם להבין מדוע. אנשי דגל התורה מסתובבים עם בטן מלאה על חברי סיעת אגודת ישראל, המסתופפים יחד איתם תחת קורת מפלגה אחת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גרויסע חכמה
    23/07/2015 14:11
    חכם
  1. למה לא הראתם הפתק הזה אז, גרויסע חכמה להראות עכשיו