פשעי הסייבר: הישראלים חשודים בפריצה ל-80 מיליון חשבונות

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 עצרה שני ישראלים החשודים בפריצה חובקת עולם למחשבי בנק JP מורגן ומוסדות פינסיים נוספים, ולגניבת פרטיהם של יותר מ-80 מיליון לקוחות • על פי החשד פעלה החוליה בשלשה מוקדים: פלורידה, מוסקבה ותל אביב
שי וייספיש
ו' אב התשע"ה / 21.07.2015 23:44

“מפרשיות הסייבר החמורות של השנים האחרונות”: יחידת הסייבר הארצית  בלהב 433 עצרה היום (שלישי) שני חשודים תושבי ישראל, לאחר שבחקירה משותפת עם הרשויות האמריקניות נאספו ראיות לכאורה למעורבותם בביצוע הרצת מניות בבורסה האמריקנית, במה שמוגדר כאחת מ’מפרשיות הסייבר החמורות’.

הפרשה החלה לפני יותר מעשור, כאשר החשודים – ארבעה במספר –  נפגשו באוניברסיטת פלורידה והחליטו לפרוץ למחשבי בנק JP מורגן ולגופים פיננסים אחרים וגנבו את פרטיהם של יותר מ-80 מיליון לקוחות.

שניים מהעצורים נתפסו על ידי המשטרה בארץ ושניים נוספים נעצרו בפלורדיה.

על פי הדיווח, חשוד חמישי במעורבות בפרשה עדיין לא נעצר. הרשויות מייחסות לחשודים שיתוף פעולה חוצה יבשות שהיווה למעשה ארגון בינלאומי של פשיעת סייבר.

סוכנות הידיעות בלומברג מסרה כי הקשר הוירטואלי והפלילי שקשר את המעורבים נע בין מוסקבה, תל אביב ופאלם ביץ’ בפלורידה.

מהמשטרה נמסרה ההודעה הבאה: במסגרת השת״פ בין הרשויות ולאור התשתית הראייתית שגיבשו יחידת הסייבר בלהב 433 וה-FBI בחקירה המשותפת, הוגשה על ידי הרשויות האמריקניות בקשת מעצר לצורך הסגרה של החשודים הישראלים לארה״ב, וזו מטופלת בהובלת המחלקה הבינ״ל בפרקליטות ובסיוע חטיבת המודיעין במשטרת ישראל.

בימים האחרונים, במסגרת החקירה, שוהים בארץ למעלה מעשרה נציגים של רשויות אכיפת חוק האמריקניות ופועלים במתקני היחידה, בצוותא עם שוטרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ובליווי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, תוך שהתיאום המבצעי הכולל מתבצע בחדר המצב ביחידה.

מחר, סמוך לשעה 9:00 יתקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה להאריך את מעצרם של החשודים – לצורך הסגרתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות