מחבל נכה החביא אבנים בכיסא גלגלים וזרק על הרכבת הקלה

חיים טוויל
|
ו' אב התשע"ה / 21.07.2015 22:01
כוח משטרה עצר שני ערבים שיידו אבן לעבר הרכבת הקלה סמוך לשער שכם בירושלים – ואז התברר: מדובר בנכה עם כיסא גלגלים ובנער שליווה אותו, שהחביאו את האבנים בתוך הכיסא

כוח משטרה ומשמר הגבול עצר הערב (שלישי) שני ערבים שיידו אבן לעבר הרכבת הקלה סמוך לשער שכם בירושלים.

השניים תועדו במצלמות האבטחה, וכשנעצרו גילו השוטרים כי מדובר בנכה עם כיסא גלגלים ובנער שליווה אותו. השוטרים מצאו אבנים נוספות בכיסא הגלגלים.

השניים הועברו לחקירה.

אמש אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק העונשין שיחמיר את הענישה נגד מיידי אבנים לעבר כלי רכב, כך שניתן יהיה להרשיעם ולגזור עליהם עד 10 שנות מאסר גם מבלי שהמדינה תצטרך להוכיח שהתכוונו לפגוע במכונית או בנוסעיה.

בנוסף, החוק יקל על הרשעתם של מיידי אבנים כלפי ניידות משטרה. החוק אושר ברוב של 61 מול 17 חברי כנסת.

לחוק החדש מתווסף סעיף נוסף האוסר על יידוי אבן או חפץ אחר לעבר שוטר או לעבר כלי רכב משטרתי, גם אם הוא ממוגן ונוסע במהירות נמוכה כך שיידוי האבנים אינו מסכן את השוטרים.

לפי החוק החדש, ניתן יהיה לגזור עד חמש שנות מאסר על מיידה האבנים לעבר ניידת משטרה בכוונה להפריע לשוטר במילוי תפקידו או להכשילו בכך.

שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה לאחר אישור החוק: “היום נעשה צדק. במשך שנים מחבלים התחמקו מענישה ומאחריות. הטולרנטיות כלפי מחבלים מפסיקה היום. מיידה אבנים הוא מחבל, ורק עונש הולם יוכל לשמש כגורם מרתיע וגורם מעניש וצודק”.