ט’ באב? בבסיס חיל האוויר בתל-נוף יחגגו בטקס; החיילים החרדים יודרו

חיים טוויל
|
ו' אב התשע"ה / 21.07.2015 22:20
טייסת תחזוקה בבסיס תל-נוף תקיים בט’ באב טקס ‘סיום תקופה טייסתי’ – אירוע המתקיים אחת לחצי שנה • מפקד הטייסת סירב לדחות את הטקס – והודיע: מי שצם לא חייב להשתתף • החיילים החרדים: “האם ביום הזכרון היה מתקיים אירוע כזה? כך צה”ל רוצה לגייס חרדים?”

טייסת תחזוקה בבסיס תל-נוף תקיים ביום ראשון הקרוב ‘סיום תקופה טייסתי’ – אירוע המתקיים אחת לחצי שנה לסיכום הפעילות, שאורכו כשלוש שעות.

מדובר באירוע מהותי וחשוב בחיי החיילים, והם נדרשים להשתתף בו במדי א’ הייצוגיים.

אלא שהתאריך העברי של אותו יום הוא תשעה באב – יום האבל הלאומי על חורבן בתי המקדש.

מנדי ריזל, הכתב לענייני צבא וביטחון של רדיו ‘קול ברמה’, חשף הערב במהדורה המרכזית כי למרות פניות החיילים אל מפקד הטייסת, קצין בדרגת סא”ל, לדחות את הטקס או להקדימו ליום אחר – הוא סירב.

אותו קצין, אגב, היה הקצין ששלח למחבוש, לפני מספר חודשים, חייל חרדי שגידל זקן מטעמי דת.

במקביל, הודיע מפקד הטייסת כי חיילים שצמים אינם חייבים להשתתף בטקס ויוכלו לשהות בבית הכנסת. המשמעות: החיילים הדתיים, שמונים כ-25% מכוח האדם בטייסת, יודרו למעשה מהאירוע.

כמה מהחיילים בטייסת רטנו על הנושא בשיחה עם הכתב – ושאלו: “האם קצין בכיר בצבא ההגנה לישראל אינו מכבד את תשעה באב ומתעלם מבקשות החיילים לדחות את הטקס? האם ביום הזכרון היה מתקיים אירוע כזה?

“מדוע החיילים הדתיים, אמורים להיות מודרים מאירוע חשוב ומשמעותי כל כך? האם כך צה”ל רוצה לגייס חרדים?”.

גורמים בצה”ל אמרו ל’קול ברמה’ כי מפקד הבסיס טוען שהטקס יידחה למועד לא ידוע – אך רב הבסיס אמר לחיילים ששוחחו עמו, כי לפי שעה הטקס ייערך כמתוכנן ולא נודע לו על ביטולו.