מנהל בית יעקב בניו-יורק מואשם: גנב כ-12 מיליון דולר מילדים נכים

הרב שמואל הילר מניו-יורק מואשם מעילת ענק של יותר מ-12.4 מיליון דולר מתקצוב לילדים נכים • העביר 8 מיליון דולר לבתי ספר ולמחנות קיץ • הנאשמים השתמשו בכספים גם לשיפוץ בתיהם
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 18:48

הרב שמואל הילר, תושב ניו יורק, נאשם במעילה של יותר מ-12.4 מיליון דולר מתקצוב תלמידים נכים, באמצעות מוסד ‘בנות בית יעקב’ שתחת הנהלתו.

ארבעת הנאשמים, כולם חרדים, שהיו קשורים עם אחת מהספקיות הגדולות בניו-יורק של שירותי חינוך מיוחדים לילדי גן נכים, יישפטו השבוע בחשד למעורבות ב-42 סעיפי אישום, ובהם: גניבה חמורה, גניבת זהות, וזיוף רשומות.

פרקליט מחוז קווינס, ריצ’רד בראון אמר, כי אם יורשעו הם עתידים לקבל עד 25 שנות מאסר.

הארבעה נאשמים בגניבת כסף שנועד למרכז התפתחות הילד בקווינס, ספקית חינוך מיוחד ללא כוונת רווח, לבנות חרדיות בגילאי 3 עד 5. “זה לא מעודד לראות מעילה בהיקף של כתב אישום הזה”, אמר בראון.

הרב שמואל הילר ורוי הופמן, רואה החשבון והמבקר של המרכז, הואשמו בשימוש בכסף לשיפוץ בתיהם. הופמן העלים כ-300,000$ לשיפוץ ביתו, ועוד 15,000$ לעסק האיפור של אשתו. הילר העלים 30,000$ לעבודות אינסטלציה בביתו.

הילר מואשם גם בהעברת 8 מיליון דולר לבתי ספר אחרים ולמחנות קיץ, מתוכם 3 מיליון דולר ל’בנות בית יעקב’ אותו הוא מנהל.

משרד מבקר מדינת ניו יורק אמר, כי הם חשפו את ההונאה כאשר המנכ”ל לשעבר של המרכז, איירה קורמן, ברח עם ספרי המס והחשבונאות של המוסד, ממש לפני ביקורת שגרתית בקיץ 2012.

בכתב האישום, מואשם קורמן בהעברת יותר מ-143,000$ מכספי המוסד להלוואות לחברי קהילה, ולשירותי קייטרינג עבור חתונת בתו ולבר המצווה של בנו.

הנאשם הרביעי, דניאל לניאדו, תואר כמשקיע במרכז, והוא מואשם בפדיון צ’קים שיועדו למרכז בסך יותר ממיליון דולר.

המרכז קיבל כ-27 מיליון דולר מהמדינה, בין השנים 2005 ו-2012. בנוסף לאישומים הפליליים, פרקליטות המחוז מבקשת חילוט של למעלה מ-11 מיליון דולר, מתוכם למעלה ממיליון כבר חולטו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות