קנס ועבודות שירות למסעדן שהעסיק מחבל שרצח חייל

חיים טוויל
|
ד' אב התשע"ה / 20.07.2015 11:21
שופטת בית משפט השלום בת”א גזרה על צחי אנטבי 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 12 אלף שקלים • הורשע בהעסקה בלתי חוקית של המחבל שרצח את החייל תומר חזן הי”ד לפני כשנתיים

שופטת בית משפט השלום בתל אביב גזרה הבוקר (שני) על צחי אנטבי, בעלי מסעדת ‘צחי בשרים’ ­בבת ים, 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 8 חודשי וכן קנס בסך 12,000 שקלים , בגין העסקתו של מחבל פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, שהואשם ברצח החייל תומר חזן הי”ד בחודש ספטמבר 2013.

אנטבי, תושב ראשון לציון, העסיק במשך כחצי שנה את נדאל אעמר, מחבל פלסטיני, שוהה בלתי חוקי, בסניפי המסעדה שבבעלותו, ואף סיפק לו מקום לינה בדירה מעל סניף המסעדה בבת ים.

המחבל, אשר עבד עם החייל תומר חזן הי”ד, פיתה אותו בחודש ספטמבר 2013 להתלוות אליו לנסיעה למקום מגוריו, שם רצח אותו והסתיר את גופתו בבור מים – זאת במטרה להשתמש בו כקלף מיקוח לשחרור אחיו הכלוא בישראל.

“מבחינת פוטנציאל הסיכון הביטחוני, מעשי העבירה אוצרים בתוכם סיכונים גדולים לסיוע לביצוע מעשי טרור בעצם ההעסקה, ההלנה או ההסעה. מבחינה חברתית –כלכלית יש בעבירות פגיעה בתעסוקה המקומית ובריבונות המדינה”, ציינה השופטת.

בגזר הדין אמרה השופטת כי אנטבי לא ידע על כוונתו של המחבל לרצוח ישראלים וכי “צערו הכבד על התוצאה הקשה והטראגית ניכר לאורך ההליך כולו”.

השופטת קבעה: “באיזון בין השיקולים השונים הגעתי למסקנה כי יש מקום לעונש מאסר לתקופה המקסימלית הניתנת לריצוי בעבודות שירות לצד מאסר על תנאי ארוך ומרתיע קנס משמעותי והתחייבות נכבדת להמנע מעבירה”.

לאור זאת גזרה השופטת על אנטבי כאמור 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 8 חודשים וכן קנס בסך 12,000 ש”ח.