אחרי 32 יום בכלא: המפגין שוחרר, אבל עדיין במעצר

מאיר כהן, בן 21 מאשדוד, שנעצר בהפגנות ברחוב בר אילן בירושלים לפני חג הפסח, לאחר מעצרו של סרבן הגיוס מ'אורחות דוד', שוהה עדיין במעצר • בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו הבוקר מעצר בית של 10 ימים, אבל הפרקליטות הגישה ערעור - וקיבלה עיכוב ביצוע
שמואל הכהן
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 20:52

מאיר כהן, חרדי בן 21, תושב אשדוד, שנעצר בהפגנות ברחוב בר אילן בירושלים ימים ספורים לפני חג הפסח, שוהה עדיין במעצר. זאת למרות שבית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו הבוקר מעצר בית. 

בעקבות מעצרו של אליהו כהן, בן ה-19, תלמיד ישיבת ‘אורחות דוד’,  נערכו הפגנות בערב חג הפסח, עד לשחרורו לקראת ליל הסדר, בזכות שתדלנות של עסקנים. גם המפגין מאיר, שנעצר על-ידי המשטרה, הובא בערב חג הפסח, כמו שאר עצורי ההפגנות בפני שופט. אך בעוד יתר העצורים הכחישו את המיוחס להם או הסכימו להתנצל על מעשיהם – הוא סרב בתוקף להתנצל, והצהיר שלא יעשה כן.

הפרקליטות הגישה בקשה לעוצרו עד תום ההליכים – ובית המשפט גזר עליו 32 יום.

למרות שהבחור פעל בניגוד למה שהורו לו עסקנים ועורכי הדין, ה’וועדה למען הצלת עולם התורה’ פרסמה מודעות רחוב בקריאה לציבור להתפלל עבור מאיר בן אסתר, “שנעצר באחת המחאות בערב פסח כנגד גזירת הגיוס, ולצערינו עדיין לא השתחרר”.

הבוקר הוא הובא בפני שופט, לאחר 32 יום מעצר, כולל חג הפסח, במגרש הרוסים. השופט החליט לשחררו למעצר בית של 10 ימים, אך הפרקליטות הגישה ערעור וקיבלה עיכוב ביצוע.  כיוון שכך הוא נשאר במעצר ליום נוסף.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    .
    13/05/2014 20:59
    יוני גרין
  1. לא צדק אלא שיצדיקו
    13/05/2014 21:54
    שושי
  2. אם מודים ועושים עסקת טיעון מקבלים עונש קל ולא בית המשפט יסחוט הודאה בכוח על ידי עינוי דין עיוות דין ובסוף הגבלות כמו למשל במקרה של דוד החקיין הורשע על בסיס תלונת ילד למרות שעדות הילד הוזמה ב80%, התגלו מעל 20 סתירות בעדותו, הילד פלט שאמרו לו להגיד את עדותו, ילדים העידו לטובתו ובית השלום פשוט התעלם, והדבר המדאיג שהערכות הגבוהות יותר המשיכו בהתעלמות ואף מתנכלים אליו כדי להשתיק את הביקורת שלו. עיין דוד החקיין מגיב 1, 2, 3.