הרב אליהו מאיים על הרב החשוד: אוסר להשתמש בשמו של אבי זצ”ל

רבה של צפת הודיע לרבנות הראשית כי הוא אוסר על הרב החשוד במעשים חמורים להשתמש בשמו של אביו, הרב מרדכי אליהו, בגוף הכשרות שבבעלותו - 'אורות אליהו' • "כל שימוש במותג זה או בכל שם אחר שמקושר לשם של אבינו ז"ל עלול לגרור אחריו תביעת נזיקין"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 19:50

רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, הודיע היום (חמישי) כי לרבנות העיר אין כל אחריות על בד”ץ ‘אורות אליהו’. זאת על רקע פרשת הרב מהצפון החשוד במחשים חמורים נגד נשים.

“נשאלנו רבות לאחרונה בעניין הבד”ץ שבנדון, ועל כן ראינו לנכון להבהיר לציבור הרחב כי אין לנו כל אחריות לגבי תוצרת בד”ץ זה העושה שימוש בשמו של מו”ר אבינו מרן הראשון לציון – הרה”ג מרדכי אליהו זצוק”ל”, כתב הרב אליהו במכתב לרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות ברבנות הראשית.

“הודענו לנוגעים בדבר כי כל המשך שימוש בשם מו”ר אבינו זצוק”ל החל מר”ח אב תשע”ה, הן באופן ישיר והן באופן מרומז הינו בניגוד גמור לדעתנו ועשוי להוות אף הטעית הציבור באשר לרמת הכשרות הואיל וכבר ידועה היתה מידת החמרת אבינו בהלכות הכשרות כלפי עצמו וכלפי שלוחיו, וגוף זה כאמור אינו מטעמינו”, הדגיש הרב.

הרב מבקש: “נא להביא לידיעת הציבור על מנת להסיר ספק”.

במכתב ששיגרו רבה של צפת ואחיו, הגאון רבי יוסף אליהו ראש כולל ‘דרכי הוראה’ בירושלים, אל גוף הכשרות, הם כותבים:

“אבקשכם שלא להשתמש במותג הכשרות ‘אורות אליהו’ ו\או בכל שם אחר שמקושר למו”ר אבינו מרן הרה”ג מרדכי אליהו זצוק”ל החל מר”ח אב תשע”ה.

“כל שימוש במותג או בשם המזכיר את שמו הוא הטעיית הציבור, כיון שהרה”ג אליהו היה מקפיד על הידורי כשרות שלא נמצאים עתה במותג זה כלל.

“כל שימוש במותג זה או בכל שם אחר שמקושר לשם של אבינו ז”ל עלול לגרור אחריו תביעת נזיקין, בין אם הוא נעשה במשחטה זו או במשחטה אחרת”.

הרב שמואל אליהו היה מי שחשף את הפרשה החמורה של הרב הדתי-לאומי מצפת, החשוד במעשים חמורים.

שמואל אליהו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות