המשטרה: בר קפרא נרצח במהלך שוד; השב”כ: הרוצחים פעילי טרור

המשטרה טוענת כי החקלאי דוד בר קפרא הי"ד, נרצח במהלך שוד שהסתבך על ידי שני פלסטינים • החשודים נמלטו בלי לקחת את הכסף שהיה על גופו • בני המשפחה זועמים: "דמו של אבא זועק – נילחם עד שהצדק יצא לאור"
שי וייספיש
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 12:36

חקירה של מחלק פשעים ביחידה המרכזית (ימ”ר) במחוז מרכז הביאה לפענוח מקרה הרצח של החקלאי דוד בר קפרא הי”ד, בן 70 מרחובות, בכרם הענבים שבבעלותו בשדות מושב פדיה, לפני כשלושה שבועות.

על פי החשד, מוג’אהד דאר עאצי ועלאא דאר עאצי, פלסטינים בני 21 מבית לקיא שבבנימין, הכו את בר קפרא לאחר שדרשו ממנו כסף, פצעו אותו באורח אנוש, ולאחר מספר שעות הוא נפטר מפצעיו בבית החולים אסף הרופא.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן הנחה את הימ”ר לנהל את החקירה ,שבימיה הראשונים התנהלה בשיתוף שירות הביטחון הכללי, ובהמשכה עברה לאחריות משטרת ישראל.

שני החשודים נעצרו למחרת הרצח בבית ליקיא, והועברו לחקירה ומעצרם הוארך מעת לעת. לפי השב”כ השניים מוכרים כמחבלי טרור עממי, שהיו מעורבים ביידוי אבנים לעבר כוחות צה”ל בכפרם.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי מסרו השניים, כי מטרתם הייתה לאיים על המנוח ולשדוד ממנו כסף. משכך, בשעות הערב של היום שקדם לאירוע נכנסו השניים לישראל והגיעו לשדותיו של המנוח, בסביבות השעה 23:30.

למוג’אהד עאצי הייתה היכרות עם בר קפרא אשר בשדותיו עבד בעבר ללא היתר.

השניים נשארו לישון בשדות, ולמחרת היום, החל מהשעה 06:00, ביצעו תצפית והתחקו אחר פעילותו של המנוח במטרה לוודא כי ברשותו כסף מזומן.

בסביבות השעה 11:30, לאחר שזיהו כי סוחר רכש מהמנוח סחורה, והניחו כי ברשותו כסף מזומן, התקרבו אליו השניים איימו עליו, ובהמשך, נוכח התנגדותו, תקפו אותו במקל עץ עבה שהיה מונח במקום. הם היכו בו באכזריות, עד שנפל לקרקע ואיבד את ההכרה, ובהמשך נפטר מפצעיו.

לאחר תקיפתו ברחו השניים מהזירה, ללא שהצליחו לגנוב את כספו של המנוח, כשהם עולים על טרמפ ברכב שנסע בסמוך לשדה. הם הגיעו לירושלים ומשם המשיכו באוטובוס לביתם, דרך רמאללה.

בתום החקירה בשב”כ , לאחר שהודו במעשה והובהר כי המניע לכאורה הוא פלילי, בתחילת החודש הועברו השניים לטיפול משטרת ישראל.

זמן קצר לאחר מעצרם הובאו שני החשודים על ידי חוקרי ימ”ר מרכז לכרם הענבים של בר קפרא ושחזרו את הרצח.

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את חוקרי הימ”ר  וציין כי נחישות הצוות החוקר ומקצועיותו הובילה לפענוח התיק תוך זמן קצר ולמעצר החשודים.

היום בצהרים יובאו שני החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל”צ, במהלכו תוגש נגדם הצהרת תובע על הכוונה להגיש בעניינם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

המשפחה:  “נילחם עד שהצדק יצא לאור”

בני משפחתו של דוד בר קפרא הי”ד זועמים על טענת המשטרה כי שני הרוצחים שנתפסו ביצעו את הרצח על רקע פלילי בניסיון שוד.

“השב”כ בעצמו מודה בהודעה רשמית שמדובר בשני פעילי טרור, כך שטענת המשטרה חמורה ובלתי מובנת לנו”, נמסר בהודעת בני המשפחה. “הקלות בה נקבע כי מדובר בשוד שהשתבש, וזאת על סמך הודאת המחבלים בלבד, אשר היה להם זמן רב לתאם גרסאות ולהתייעץ בכדי לצאת בעונש קל יותר, מעידה על ניהול חקירה בעייתי ביותר.

“אבא היה חקלאי פשוט, בעל כרם ענבים שעבד לפרנסתו, לא היו לו סכסוכים, לא חובות ולא היה עליו רכוש רב”.

בני המשפחה מציינים כי לא נשדד מאביהם דבר למרות שהיו במקום כסף מזומן ורכב.

“לא נשדד מאבא מאומה, כסף שהחזיק עליו לא נשדד והושב אלינו על ידי המשטרה, רכבו – טנדר בשווי של כ-100,000 ש״ח לא נלקח, קרטונים של ענבים מוכנים לשיווק וטרקטור עם מרסס – הכל נשאר במקום הרצח.

“כל הנסיבות מצביעות על כך שמדובר במניע לאומני ולא בשוד פלילי. אנו בני המשפחה לא נוותר, דמו של אבינו זועק, אנו נילחם עד שהצדק והאמת יצאו לאור ושהמחבלים יבואו על עונשם”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את המשפחה כנפגעי עבירה, מסר בתגובה: “אנו מקבלים בתדהמה את המסקנה החפוזה של המשטרה והפרקליטות לגבי המניע למעשה הרצח הנתעב של המנוח, אשר היה ממלח הארץ, חקלאי ואוהב הארץ ואדמתה, שנרצח באכזריות, כאשר כל הסימנים מובילים למסקנה שמדובר ברצח על רקע לאומני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות