עובד ו’מאכער’ נעצרו: השפיעו על הליכי גיטין בבית הדין תמורת כסף

עובד בבית הדין הרבני בירושלים ו'מתווך' חשודים כי פעלו יחד תמורת תשלום כספי במזומן - והשפיעו על החלטות בית הדין הרבני • מעצרו של עובד בית הדין הרבני הוארך בארבעה ימים
שי וייספיש
כ"ט תמוז התשע"ה / 16.07.2015 11:33

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים עצרו אתמול שני תושבי ירושלים, אחד מהם עובד בבית הדין הרבני בירושלים, החשודים כי במהלך החודשים האחרונים פעלו יחד – ותמורת תשלום כספי קידמו והשפיעו על החלטות בית הדין הרבני.

המעצרים בוצעו לאחר שבמהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של משטרת ירושלים, בעקבות מידע שהתקבל, לפיו העובד בבית הדין הרבני פעל במשותף עם ‘מאכער’ ויחד השפיעו ושינו הליכים משפטיים שנוהלו בבית הדין הרבני בירושלים – וזאת תמורת תשלום כספי.

החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-30 , העובד בבית הדין הרבני בירושלים, השפיע על החלטות שהתקבלו בבית הדין שנגעו לענייני גט, משמורת, הסדרי ראיה, עיכוב יציאה מהארץ, ערבויות וכו’.

החשוד השני פעל כ’מתווך’ בין עובד בית הדין הרבני לבין האנשים שביקשו את שירותיו.

אנשים שידעו על פעילותו נהגו לפנות אליו באמצעות ‘המתווך’, היו מציינים בפניו את בקשתם ומעבירים את הכסף במזומן.

עובד בית הדין היה פועל לפי בקשתם והחשודים היו מתחלקים בכסף.

השניים הובאו הבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. עד כה הוארך מעצרו של החשוד, עובד בית הדין הרבני, ב-4 ימים.

יצוין כי השניים לא שינו החלטות מהותיות, אלא רק ביורוקרטיות, כמו זירוז וקידום תיקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צדק יצא לאור
    20/07/2015 12:18
    ליאת קימיאגרוב
  1. יישר כח למשטרת ישראל. אני נמצאת בהליך גירושין כבר כשנה וחצי ומתמודדת עם סיטואציה דומה לכך. במהלך דיון בבית הדין הרבני בירושלים התמודדתי עם הליך לא נעים ומוזר כאשר הדיין התנהג בצורה משפילה וזה למרות שהצד השני לא הגיע למספר דיונים שנקבעו מראש. הדיין א’ לא הקשיב למה שיש לי לומר במהלך כל הדיון, צעק עליי ושיתף פעולה עם הצד השני. בנוסף, הצד השני אינו שילם מזונות, התנהג בצורה אלימה כלפיי וכלפי הילד ולמרות זאת, הדיין א’ פסק לטובתו ואיפשר לראות את הילד. יצאתי מדיון זה בתחושת השפלה ושהצדק אינו יצא לאור. סמוכה ובטוחה שהמשטרה פועלת כשורה ושאנשים נוספים בסטטוס זה לא יצטרכו להתמודד עם סיטואציה דומה לזו.
    אני מעוניינת לתרום לכך שהצדק יצא לאור, להביא את עדותיי ולספר את את הסיפור הכואב על מנת שאף אישה לא תצטרך להתמודד עם השפלה וחוסר צדק מסוג זה.
    מאחלת לעצמי וכולם שהצדק ינצח ושמהערכות שפועלות למען כך, יפעלו ממקום טהור, נקי וללא קבלת שוחד.