מדוע הסתובב נשיא ‘איחוד הצלה’ אלי ביר לבוש כשייח’ ערבי בדובאי?

פילנטרופ התורם ל'איחוד הצלה' איתגר את אלי ביר, נשיא הארגון: "אם תתלבש כשייח' ערבי ותצלם וידאו עצמי בעברית בלב רחוב סואן בדובאי, אתרום שני אופנועי אמבולנס בשווי של יותר מרבע מיליון שקל" • אז הוא התחפש
אבי כץ
כ"ז תמוז התשע"ה / 14.07.2015 13:29

‘איחוד הצלה’ מרחיב את פעילותו בעולם ועוזר להקים ארגוני מתנדבי רפואת חירום זהים ל’איחוד הצלה’ בדובאי, הודו ובנגלדש: נשיא ‘איחוד הצלה’, אלי ביר,השתתף בוועידה מיוחדת לארגוני מתנדבים שהתקיימה בדובאי, במהלכן סיכם עם שאפי מאהר, מייסד חברת האמבולנסים ההודית הענקית ‘זיקיתזה’ (ZIQITZA) על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו יוקמו ארגונים אחים ל’איחוד הצלה’ בהודו, דובאי ובנגלדש.

שיתוף הפעולה החל לפני שנתיים, אז נפגשו ביר ומאהר במסגרת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.מאהר התלהב מאוד מההצלחה של מתנדבי ‘איחוד הצלה’ בישראל להגיע במהירות לכל מי שזקוק לעזרה רפואית, והציע לביר לשתף פעולה להקמת מערך מתנדבים דומה באזורי הפעילות של חברת האמבולנסים שלו, שהיא הגדולה ביותר בהודו וכוללת 1,600 אמבולנסים, וסניף גדול בדובאי.

ביר סיפר עם חזרתו לארץ כי ארגוני המתנדבים בהודו, דובאי ובנגלדש יאמצו את שיטות העבודה של איחוד הצלה בישראל. המתנדבים המקומיים יצוידו בתיקי עזרה ראשונה זהים ובמכשירי דפיברילטור (מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי).

אלי ביר, איחוד הצלהלרשות חלקם יעמדו אופנולנסים (אופנועי אמבולנס) מהירים והם יאמצו את מערכת ההזנקה מבית nowforce, שמותקנת על הסמארטפונים של המתנדבים הישראלים ומזניקה אותם לקריאות חירום בסביבה בה הם נמצאים.

ומדוע צעד ביר, יחד עם מנהל הפעילות הבין לאומיות של ‘איחוד הצלה’ דובי מייזל, ברחובות דובאי כשהם לבושים כשייח’ים ערבים?

בסרטון עצמי שצילם, נראה ביר אומר כי פילנטרופ התורם באופן קבוע ל’איחוד הצלה’ שמע כי הוא נמצא בדובאי והציע שאם השניים יצאו לרחוב לבושים כשייח’ים ויתעדו זאת, יתרום הנדבן לארגון שני אופנועי אמבולנס בשווי של יותר מרבע מיליון שקלים.

אלי ביר, איחוד הצלה

לפי איחוד הצלה, ביר ומייזל הרימו את הכפפה ובתיעוד הם נראים מדברים בעברית בלב רחוב סואן באמירות הערבית.

צילום הסרטון, כך הם טוענים,  נקטע לאחר שהשניים משכו את תשומת הלב של המשטרה המקומית.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם זה הישראלי הראשון בדובאי ?
    14/07/2015 17:37
    דוקי
  1. ‏.?

  2. לא נכון
    14/07/2015 18:15
    שקר
  3. איחוד הצלה לא פיתחו שיטת עבודה. השיטה הזאת התחיל בארה”ב והעתיקו את זה בארץ בשנות השמונים. גם האופנועים אמבולנס זה לא הרעיון של אלי ביר זק”א התחיל עם זה לפני הרבה שנים.

    ש

  4. 2 אופנועים
    19/07/2015 08:13
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. רבע מליון שקל? כנראה שמישהו פה עושה קופה יפה על הפילנטרופ הזה.
    חבורה של גנבים נהנתנים

  6. יחיו הקנאים ויסבלו...
    21/07/2015 01:52
    יגאל
  7. כמה שתנסו להשמיץ את אלי ביר ואיחוד הצלה זה לא יעזור לכם צרי עין וקנאים שכמותכם… הם עשו מהפכה ענקית ברפואה הדחופה בישראל ובזכותם גם מד”א מנסה לחקות אותם ולהעתיק את כל הרעיונות שלהם… והיום הם מהוים מודל בינלאומי לרפואה מהירה ומקצועית!!