הדיין רבי מנדל שפרן: מותר אפילו לכהן לגור ב’גולובנציץ’

הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מבהיר במכתב מיוחד ל"חברי קבוצת הרכישה גבעת ירושלים בבית שמש": השטח נקי ומוכן לבניה ומותר לכהן להיכנס ולעבור בכל מקום שם
שמואל הכהן
י"ג אייר התשע"ד / 13.05.2014 12:24

האם נראה הסוף לפרשת גולובנציץ?

הדיין, הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, מבהיר במכתב מיוחד ל”חברי קבוצת הרכישה גבעת ירושלים בבית שמש”, כי שטח המריבה, הידוע כמתחם גולובנציץ, נקי וכי מותר לכהנים להתגורר במקום.

וכך כותב הדיין:

“ערש”ק בהר ת​שע”ד – ובכל ארץ אחוזתכם גאלה תתנו לארץ​

לכבוד חברי קבוצת הרכישה גבעת ירושלים בבית שמש

עברה חצי שנה מאז שהתמנתה וועדת ההיגוי הנוכחית ומאז אני עומד איתה בקשר רצוף ומה שנעשה בשטח נעשה על פי הוראתי לתת מומחה שמיניתי לפקח בשטח. לפני כחודשיים גמרנו לבדוק את השטח, סיננו את הצריך סינון, ופונו לקבורה כל מה שיכול להיות עצמות אדם (לצאת ידי החוששים על הצד הרחוק).

לפי הממצאים מתברר למפרע שגם אם לא היו עושים כלום לא היה חשש לכוהנים לעבור שם (לא היה שום דבר המטמא באוהל גם אם עצמות כאלו היו מישראל). כעת גם מה שהיה פונה.

הכל נעשה על פי ההלכה דעת תורה וההשקפה המסורה לנו באופן של לכתחילה השטח נקי היום ומוכן לבניה ומותר לכהן להיכנס ולעבור בכל מקום שם. ההצעות החילופיות כמו מגרש חילופי או בניה שונה בשטח זה, גם לו היה מתקבל מימון חיצוני של 70-80 מליון שקל מבעלי רצון טוב לא היה מעשי.

ידוע ומובן שיהיו שידייקו בכל מילה במכתב זה מה שיש בה ומה שאין בה. אין להתייחס לפרסומים אלו שמגלים טפח ומכסים טפחיים ולא לענות לא בכתב ולא בעל פה. כל מי שינסה מעכשיו להוציא פשקווילים לא חתומים הלכתים השקפתים, הפחדות, קריקטורות שיש איזה חשש לגור במקום אין ממש בדבריו, ועל כולם נאמר אל תען כסיל כאוולתו פן תשווה לו גם אתה.

אני מודה בשמי ובשם העסקנים ועדת ההיגוי הרבנים הגאונים ומורי ההוראה שליט”א מכל החוגים והעדות עבור כל התמיכה שקיבלתי להגיע עד הלום . אני מודה גם לאלו שפרסמו מאמרים נגד – לשם שמים שבלעדיהם לא היו מתבררים הלכתחילה שבכל פעולה.

החותם בברכת כהן מנחם מענדל שפרן”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לא מעשי?
    13/05/2014 13:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ההצעות החילופיות כמו מגרש חילופי או בניה שונה בשטח זה, גם לו היה מתקבל מימון חיצוני של 70-80 מליון שקל מבעלי רצון טוב לא היה מעשי.

    • מנחם   13/05/2014 21:13

      מכיון שזו רק התחלה, אתה לא ידע עד היכן יגיע התיאבון של אתרא קדישא

  2. אני לא רוצה לגור שם בכל אופן
    13/05/2014 23:16
    באמת
  3. מי הולך להסתכן?

    • ירושלמי   14/05/2014 14:47

      ואנחנו באמת לא רוצים שם את הסיקריקים של אתרא