לשלוח בנות עם בי”ס לפארק מים? הגראי”ל: “אני מפחד מאוד ממים…”

אחד האברכים שאל את הגראי"ל שטיינמן אם לשלוח את בנותיו עם בית הספר כשיוצאים לפארק מים - והשיב ראש הישיבה: "אני מפחד מאוד ממים... הרבה טובעים..."
נחמן גור
כ"ב תמוז התשע"ה / 09.07.2015 17:00

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן מספר כי אחד האברכים שאל בימים אלו האם לשלוח את בנותיו עם בית הספר לפארק מים, שיש שם בריכות וכו’ – והשיב ראש הישיבה:”אני מפחד מאוד ממים.. הרבה טובעים רח”ל…”

הרב שניידר: “רבינו אומר דבר אחד – ‘אני מפחד מאד…’ וכוונתו ברורה.

“וראיתי לנכון להעתיק כאן את לשונו הזהב של מרן בעל ‘הברכת שמואל’ זצוק”ל במכתב לתלמידו שרצה להדפיס הערותיו על ה’שב שמעתתא’ עצמו, וכתב לו בזה הלשון: ‘אולם בעניין זה שכתר”ה חושק להדפיסם על שולי השב שמעתתא, לא אוכל לומר על זה דבר, כי התורה חייבה לאהוב כתר”ה כמו עצמי, ואנא בנפשאי הייתי ירא להתקרב לפני קודש הקדשים, על כן לא אוכל לומר דבר בזה לכתר”ה שי’, ואת כתר”ה שי’ הסליחה’, עד כאן לשונו הנפלא”.

הרב שניידר מוסיף: “כל אחד יוכל לראות את צורת התשובה, שלא הורה לו שלא לעשות כן, רק אומר שהוא בעצמו היה ירא לעשות כן, להתקרב לפני ‘קודש הקדשים’ – והדברים מדברים בעד עצמם”.

“ולאחרונה”, ממשיך הרב שניידר וכותב, “נשאל מרן על שידוך קצת בעייתי, ושקל בדעתו הרבה זמן, ולא רצה להכריע. והסביר שבכדי לענות על שאלה כזו, צריך לחשוב מה הוא היה עושה בעצמו, אילו היה במצב כזה…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות