התפקיד הנוסף של תא”ל וינטר: פרויקטור לשילוב חרדים בצה”ל

חיים טוויל
|
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 19:01
מח”ט גבעתי היוצא, שאתמול הוכרז על מינויו לתפקיד ראש מטה פיקוד מרכז, והעלאתו לדרגת תא”ל – ישמש גם כפרויקטור לשילוב חרדים, בעקבות הצלחתו בשילוב חרדים בחטיבת גבעתי

אלוף משנה עופר וינטר, מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, ישמש במקביל למינויו החדש לתפקיד ראש מטה פיקוד מרכז, בדרגת תת-אלוף, כפרויקטור לשילוב חרדים בצה”ל.

לפי דיווח של מתן חצרוני בחדשות 2, המינוי מגיע לאחר שווינטר שילב בהצלחה חיילים חרדים ב’תומר’, הגדוד החרדי בחטיבת גבעתי, ומתוך ניסיון להתמודד עם המחסור הצפוי בלוחמים בשנים הקרובות, בשל קיצור השירות בארבעה חודשים. 

במטרה להתמודד עם המחסור בכוח האדם בכלל והמחסור בלוחמים בפרט, ינסו בצה”ל להרחיב את שילוב החרדים בעיקר בתפקידי לוחמה. בצבא מקווים כי וינטר יסייע להביא פתרונות חדשים ופתיחת מסלולי לוחמה נוספים לחרדים בחטיבות השונות, ביניהם בצנחנים.

בצה”ל מתקיימים מספר פרויקטים מוצלחים לשילוב חרדים, בהם באכ”א, בחיל הים, בחיל האוויר, באגף התקשוב, באגף המודיעין ועוד.

“עופר הוא האדם המתאים ביותר לנושא”, אמר גורם צבאי. “הן מצד הדאגה לחיילים החרדים שהוא מכיר את צרכיהם, והן מבחינת שביעות הרצון מהצלחתו לשלב חרדים בחטיבת גבעתי”.

עופר וינטר זוכה להערכה רבה בציבור החרדי, לאחר שבמהלך מבצע צוק איתן שיגר איגרת יוצאת דופן לחייליו בטרם היציאה לקרב – שעוררה ביקורת בשמאל בטענה כי מדובר ב”מניפסט דתי”.

וינטר אמר במהלך המבצע, בראיון שהעניק לעיתון משפחה, כשהתייחס להתקפות נגד האגרת ששלח ללוחמיו: “מי שתקף אותי בגין המכתב ראה כנראה כלי נשק רק בתמונות, לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה…

“לפני יציאה לקרב אני מקריא לפני חייליי את דברי כהן משוח המלחמה – ‘שמע ישראל אתם יוצאים היום למלחמה’ וכו’. אין אחד מהם, ואפילו החילונים ביותר, שאינם אומרים בכוונה עצומה את התפילה לפני יציאה לקרב.

“במלחמה, כשהחיילים יודעים שהם עשויים למסור את הדבר הכי יקר להם, את חייהם, הם מתחברים לאמת שלהם. כשאדם בסכנת חיים, הוא מתחבר לאמת הפנימית הכי עמוקה שלו, וכשזה קורה, גם הכופר הכי גדול פוגש את אלוקים.

“זאת הסיבה שבמלחמה כולם מאמינים, חוץ מזה שרואים כל כך הרבה נסים, שקשה מאוד לא להאמין“.