האזינו לרשת הקשר: “אחד נעלם, הוכרז חניבעל” • צפו: קרב מהקסדה

שנה לצוק איתן: צה"ל פרסם את ההקלטות מהדקות הדרמטיות שאחרי ההיתקלות בפאתי רפיח, במהלכה הדר גולדין הי"ד נחטף • צפו: תיעוד שצולם מקסדתו של רס"ן בניה שראל הי"ד • האזינו: קולות הקשר מהקרב של חטיבת גבעתי ברפיח
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 17:51

שנה אחרי מבצע צוק איתן ברצועה עזה – צה”ל מפרסם את הקלטות מ’יום שישי השחור’ ברפיח: בקטעי אודיו מרשת הקשר ששחרר היום דובר צה”ל, נשמעים הרגעים הדרמטיים בפאתי העיר רפיח, אחרי ההיתקלות הקטלנית עם המחבלים, שגבתה את חייהם של שלושה לוחמי צה”ל.

במקביל מפרסם דובר צה”ל גם תיעוד קצר שצולם באמצעות מצלמה שהותקנה על קסדתו של רס”ן בניה שראל הי”ד, מפקד פלוגת הסיור (פלס”ר) של חטיבת גבעתי שנהרג בהתקלות.

התקרית החלה כשעה לאחר תחילת הפסקת האש ביום שישי, ה-1 באוגוסט – והקלטות מלמדות על הסיטואציה הקשה עמה התמודדו הכוחות – שלא ידעו מה עלה בגורלם של החיילים – ועל ההחלטה להכריז נוהל ‘חניבעל’.

הפסקת האש נכנסה לתוקפה, אך חיילי צה”ל עדיין המשיכו בפעילות לאיתור מנהרות. מפקד סיירת גבעתי, רס”ן בניה שראל, הוביל כוח שסרק מרחב סמוך לרפיח.

בשעה 9:06 הגיחו מחבלים מתוך פיר המנהרה ופתחו באש לעבר שראל, גולדין וליאל גדעוני. בתוך שניות הם חטפו את גופתו של הדר גולדין הי”ד וחזרו פנימה אל המנהרה.

כחצי שעה לאחר מכן הוכרז נוהל ‘חניבעל’.

במהלך הסריקות אחר גולדין, זינק סגן איתן פונד למנהרה אליה שבו המחבלים שחטפו את גופתו של גולדין , ורדף אחריהם לאורך כמה מאות מטרים. במהלך המרדף הוא מצא חלקים מבגדיו שהוסרו על ידי המחבלים – מחשש שהוא נושא על גופו מתקן איתור –  ממצאים נוספים שאפשרו לרבנות הצבאית לקבוע את מותו של גולדין. על פעילותו זו קיבל פונד את עיטור המופת.

האזינו לרשת הקשר:

בקולות הקשר המתפרסמים היום ניתן לשמוע כיצד קצין אג”ם של גדוד הסיור של גבעתי, רס”ן נדב דנינו מדווח לראשונה לחמ”ל החטיבה על התקרית ועל מה שהתרחש אחר כך.

כאשר קצין האג”מ מדווח כי “הוכרז קוד חניבעל”, מאחר ולא מוצאים את אחד הפצועים – מפקד חטיבת גבעתי, אל”מ עופר וינטר, שמבין את גודל ההחלטה שואל: “הוכרז חניבעל?”

קצין האג”מ עונה לו: “חיובי, הוכרז חניבעל”.

מרגע זה הופך קולו של וינטר לדרמטי: “קדימה. תתחילו לעבוד על זה. קדימה, תחתרו למגע לשם, כמה שיותר…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות