משרד החינוך הקפיא את הכספים לביתר • העירייה: בגלל גורמי רשע

חודשיים לפתיחת שנת הלימודים: בעקבות תחקיר הערוץ הראשון על שימוש לא חוקי במבני החינוך בביתר עלית - משרד החינוך הקפיא העברת כספים • העירייה: "רוב הטענות שהועלו אין בהם ממש, ולכן רוב הסכומים שהוקפאו כבר שוחררו. פתחנו בהליכים נגד הכתב שסילף עובדות"
יוני גרין
כ"א תמוז התשע"ה / 08.07.2015 13:08

כשנתיים לאחר שהוצאה ממפת אזורי העדיפות, סופגת העיר החרדית ביתר עילית בימים אלו מכה נוספת, לא קלה: משרד החינוך הקפיא העברת כספים שיועדו לבניית מבני ציבור בעיר.

הרקע: חשיפת במהדורת החדשות ‘מבט’ של הערוץ הראשון על ליקויים בבניית ובהתנהלות במבני חינוך.

בתוכנית טען העיתונאי איתם לחובר כי בחלק ממבני חינוך שהוקמו בעיר על ידי משרד החינוך, תוך השקעה של עשרות מיליוני שקלים, שוכנו עם השנים בתי עסק שונים, שלא כחוק.

בין השאר נחשפו חנויות המוכרות ציוד לבית, חנויות לממכר אסלות, ברזים דלתות וכדומה, בכל שעות היממה, או במקרה הטוב יותר – אולם שמחות בבית ספר אחר, כאשר האולם פועל רק בשעות הלילה.

סיפור נוסף שעלה בכתבה הוא סיפורו של בית ספר לילדי חינוך מיוחד, שפונה מבניין, ובמקומו נכנס אל המבנה בית ספר של עמותת חינוך, אשר תלמידיו מגיעים כולם מירושלים. זאת בעוד ילדי החינוך המיוחד הועברו ללמוד בקרוואנים, בתנאים בלתי ראויים.

משרד החינוך מיהר להודיע לאחר השידור לעיריית ביתר עילית, כי עליה לחסל במהירות את התופעה של בתי עסק הפועלים בשטחים שנבנו על ידי המשרד.

בעקבות שידור הכתבה התעורר גל מחאה בתוך העיר כנגד ה’מוסרים’ – אותם תושבים שהעבירו את  המידע המפליל לכלי התקשורת.

תגובת עיריית ביתר עילית:

“לצערנו, גורמי רשע מתוך העיר פועלים להעליל ולטפול אשמות שווא על מוסדות חינוך ומוסדות תורה בעיר, מתוך מטרות ואינטרסים זרים, ועל גבם של ילדי העיר – פחות מחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים.

לעניין זה, מכתבם החריף וחסר התקדים של רבני העיר, מדבר בעד עצמו.

בבירור שנערך במשרד החינוך הובהר, כי רוב הטענות שהועלו אין בהם ממש, ולכן רוב הסכומים שהוקפאו כבר שוחררו. לגבי יתרת הסכום, מתנהלים מגעים בימים אלו, ואנו מקווים כי העניין יוסדר בתוך זמן קצר.

בנוסף, עיריית ביתר פתחה בהליכים משפטיים נגד כתב ערוץ 1 איתם לחובר, שסילף עובדות בכוונה תחילה, ערך את תגובת העירייה באופן זדוני, תוך השמטת חלקים מהותיים מתוכה ושינוי משמעותה”.

מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה: “מערכת ‘מבט’ נתנה ביטוי הולם לתגובת עיריית ביתר-עילית לכל אחת מהטענות שעלו בכתבה.

“בעקבות התחקיר, קיים משרד החינוך בדיקה של הדברים והורה על עצירת תקציב בסך של 3 מיליון שקלים לרשות המקומית”.

עוד נטען בתגובת הרשות כי מנהל אגף א’ אכיפה במשרד החינוך, דודי כהן, שלח מכתב לראש עיריית ביתר-עילית, מאיר רובינשטיין, ובו כתב: “בכוונת משרד החינוך להקפיא לאלתר את הסכום של 2,973,000 שקלים מתוך ההרשאות שהוצאו לרשות בגין בניית מוסדות חינוך, וזאת עד להסדרה הנדרשת בכל הנוגע לפינוי חנות הקרמיקה, השבת חדרים שהוסבו למגורים לשימוש ככיתות לימוד והחזרת אולם השמחות לשמש כיתות לימוד”.

לפי רשות השידור, “הפנייה התקיפה הזאת של משרד החינוך ישירות לראש עיריית ביתר-עילית מדברת בעד עצמה ומבהירה היטב את האופן החמור שבו רואה המשרד עצמו את השימוש שנעשה בעיר במוסדות חינוך. צפייה בתחקיר ובחינת הסנקציות החמורות שהטיל משרד החינוך על הרשות המקומית יבהירו כי הרשות המקומית מנסה לשווא להטיל דופי בערוץ הראשון ובכתב לענייני חינוך איתם לחובר, שבחן את הנושא לעומקו במשך שבועות ארוכים ומחזיק בתיעוד פנימי לכל טענה וטענה שעלתה בכתבה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה סופו של כל גנב
    08/07/2015 14:59
    דוד
  1. זה סופו של כל גנב (רובינשטיין)
    והחוצפה הגדולה היא שהוא מנסה לעשות כאילו גרמו לכך חברי האופוזיציה
    בלי שום חשבון ואפילו הוא משתמש ברבנים לשם כך.
    פשוט בושה לראות לאיזה דיוטא תחתונה הוא יורד!!!!!!

  2. לא הבנתי סגרו את אולם החתונות ואת חנות עולם הגבס ?
    08/07/2015 19:32
    כוכי
  3. הכתבה דיברה על עולם הגבס ואולם החתונות של המקורב על חשבון כיתות . משרד החינוך בבירור עם סגן החשב אמרו שכסף לא ישוחרר עד שיובהר כי הכיתות יחזרו למצבן הקודם .
    יש עוד שישה בניינים עם בעיות ואל דאגה גורמי הרשע יגיעו לכולם….

  4. גורמי רשע מושחתים
    12/07/2015 21:34
    ביתרניק מבויש
  5. כן?
    ולזרוק ילדים מסכנים לרחוב, זה לא רשע?
    ולקבל מבנים ציבוריים ללא כל צורך, ורק על מנת להשכירם, זה לא פשע?
    ולאיים על מנהלים שישתקו זה לא פשע?
    ולגנוב את כספי הנוער הנושר לכיסים פרטיים, זה לא פשע?
    במקום לאיים על אנשים שהתלוננו, תתמודדו עם הטענות לגופם. אח”כ תטפלו במלשינים.