ממתין לאישור של האפיפיור: חסיד בעלזא חוכר מהכנסייה אלף דונם בבית שמש

היזם החרדי אלי קליין, הבעלים של חברת אקה נדל"ן, מתכנן להקים על הקרקע כ-5,000 יחידות דיור עבור הציבור החרדי • העסקה - בשווי 300 מיליון שקל - אחת הגדולות בשנים האחרונות, עדיין ממתינה לאישור האפיפיור
שייע קליין
כ' תמוז התשע"ה / 07.07.2015 11:23

חברת אקה נדל”ן, בבעלות היזם אלי קליין, חסיד בעלזא, חתמה על עסקה לחכירה מהוותיקן של כ-960 דונם הממוקמים סמוך לרמת בית שמש – עליהם מתכננת החברה לבנות כ-5,000 יחידות דיור לציבור החרדי. כך מדווח אתר וואלה.

לפי הדיווח, בעסקה – הטעונה כעת את אישורו של האפיפיור – נכלל בנוסף שטח של כ-114 דונם בסמוך לאזור התעשייה המערבי של בית שמש, שגם אותו תחכור החברה מהכנסייה, לטובת הקמת שטחי תעסוקה. חלק מהשטחים המוחכרים מוגדרים שטחים ירוקים, עליהם לא ניתן לבנות.

עבור השטח הכולל ישלם קליין סכום של כ-300 מיליון שקל – שמתוכו שילמה החברה כבר כ-20 מיליון שקל דמי מקדמה.

תוכנית המתאר שהוכנה בעבר לאזור קבעה כי המגורים שייבנו בו יוקמו בצפיפות נמוכה מאוד של 5 יחידות דיור לדונם – תנאי שאותו פסלה בעבר הוועדה המחוזית. על פי ההערכות, הצפיפות העתידית שתאושר לאזור תעמוד על לפחות 12 יחידות דיור לדונם. 

את חברת אקה נדל”ן, המצויה בבעלותו הבלעדית של קליין, ייצג בעסקה משרד עורכי דין עמית פולק מטלון. את הכנסייה מייצג בעסקה עו”ד דוד שמרון, ממשרד עו”ד שמרון מולכו.

לפי וואלה, גורמים בשוק הנדל”ן אומרים כי בשל היקפה של העסקה עשויה אקה נדל”ן להכניס שותפים נוספים – כפי שעשו בעסקות קודמות.

לפני כשנתיים רכשה אקה נדל”ן את מתחם אמקור בשכונת רוממה בירושלים בכ-140 מיליון שקל, במטרה להקים פרויקט מגורים לציבור החרדי. בעבר רכש קליין גם את פרויקט ‘פסגות ירושלים’, המונה כ-300 יחידות דיור ושטחי מסחר, וכן את מתחם ‘האחוזה’ בבירה, שבו ייבנו כ-160 יחידות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור להסתכל על פני רשע !
    08/07/2015 00:20
    הלינקים 613
  1. בבקשה תסירו את התמונה של עבודה זרה.