אזכרה לחללי צוק איתן • “חמאס ספג מכה קשה שלא ספג מעודו”

אליעזר היון
|
כ' תמוז התשע"ה / 06.07.2015 21:15
ראש הממשלה נאם בטקס לציון שנה למבצע צוק איתן והזהיר: “מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו” • הנשיא ריבלין: “העימות הבא יהיה קשה יותר מקודמו, ויחייב הכרעה ברורה וקשה” • נתניהו נותר בתום הטקס לשוחח עם בני המשפחות

שנה למבצע צוק איתן: טקס אזכרה ממלכתי לחללי המערכה נערך היום (שני) בהר הרצל בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל.

נתניהו פנה בנאומו למשפחות ואמר: “יש לנו כאב עצום בלב ולא פחות מכך גאווה אדירה. אני יודע שאין שיעור לכאבכם ואין מזור לייסורכם, בצד זאת נטועה ההכרה שגבורה זו הצילה רבים מישראל.

  “חמאס ספג מכה קשה שלא ספג מעודו. אני אומר לכל אויבי ישראל, לחמאס, לחיזבאללה, לאיראן וגם לדאעש, מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו. ההחלטה להוציא כוחות למערכה לא נעשית לאחר יד, היא כרוכה בהתלבטות ארוכה. תדע כל אם וידע כל אב שחיי כל חייל יקרים לנו”.

ראש הממשלה הבטיח כי יעשה הכל על מנת להשיב את גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול, שנחטפו במהלך המבצע, והבהיר:  “זו חובתנו הבסיסית להם ולמשפחותיהם”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, הזכיר את חידוש הירי בשבועות האחרונים: “בשבועות האחרונים שוב חווינו ירי תלול מסלול מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום והיינו עדים לגל של פיגועי טרור. לא אנשי מלחמה אנו, אך אם נגזר עלינו לאחוז בנשק כדי להגן על גבולותינו וקיומנו – לא נהסס, ישראל לא תוכל להמשיך להיות בת ערובה מידי אויב שפועל מלב אוכלוסייה אזרחית. אויב שבז לחוק הבינלאומי, אויב שבז לדמוקרטיה”.

ריבלין גם התייחס למלחמה הבאה, שלדבריו תהיה קשה יותר:  “העימות הבא יהיה קשה יותר מקודמו. ברור לנו שעימות כזה יחייב הכרעה ברורה וקשה, על תושבי עזה והמנהיגים העומדים בראשם להבין – מדינת ישראל לא תקבל מצב שבו יישובנו הפורחים יהיו נתונים להתקפות חוזרות ונשנות.

“לא לטפטוף לא לגשם ולא למבול. באין שגרה בשדרות, בנחל עוז, בניר בנים ובאשקלון – לא תהיה שגרה גם בעזה”.

שנה לצוק איתן

שר הביטחון הדגיש בדבריו גם הוא את חובתה של המדינה להשיב את גופותיהם של שאול וגולדין: “איננו נחים לרגע, ופועלים ללא ליאות כדי שכך יהיה. הדרך קשה ורצופת מהמורות, שכן מולנו ניצב אויב אכזר ונטול כל רגישות אנושית בסיסית. אך אנו נחושים, זו חובתנו להם. זו חובתנו להוריהם זהבה והרצל שאול ושמחה ולאה גולדין ושאר בני ובנות המשפחות. זו חובתנו לחבריהם לנשק. זו חובתנו למדינת ישראל”.

בתום הטקס נשארו בנימין נתניהו ורעייתו שרה, לשוחח עם המשפחות השכולות ולשמוע את בקשותיהן. נתניהו אמר:  “אני כאן עם בנות הזוג של החללים ועם המשפחות שלהם, המשפחות מחזקות אותי והיום אני מתייחס אליהם כמו המשפחה שלי”.