נעצרו מורים בדואים שתכננו להתגייס לדאע”ש בסוריה

השב"כ והמשטרה עצרו שישה מתושבי היישוב חורה שבנגב - חלקם מורים - בחשד שפעלו להפצת משנת דאע"ש בקרב תלמידים בין כתלי בית הספר • חלק מהמעורבים חשודים כי תכננו לצאת לסוריה, כדי להצטרף ללחימה בשורות הארגון
חיים טוויל
י"ט תמוז התשע"ה / 06.07.2015 16:33

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, עצרו שישה בדואים תושבי חורה שבנגב, תומכי ארגון הטרור הרצחני המדינה האסלאמית-דאע”ש.

בין העצורים – ארבעה מורים בבתי ספר בנגב.

במסגרת החקירות עלה, כי החשודים לקחו חלק במפגשים חשאיים בהם עסקו במשנת דאע”ש. חלקם פעלו להפיץ את רעיונות הארגון בקרב בני משפחתם, חבריהם ומכריהם וחלקם התכוונו לצאת לחו”ל כדי להצטרף ללחימה בסוריה בשירות דאע”ש.

הגרעין הקשה של הפעילים, כלל, כאמור, גם עובדים ממערכת החינוך, המשמשים כמורים בבתי ספר בנגב. חלקם ניצלו את מעמדם וניסו לעשות נפשות למען דאע”ש בקרב תלמידים ומורים בין כתלי בית הספר.

מלבד העצורים נחקרו בפרשה זו מורים נוספים וכן מנהל של אחד מבתי הספר, אשר נחשד כי ידע על תמיכתם בדאע”ש ועל מעשיהם של חלק מהמורים המעורבים ולא נקט נגדם צעדים.

בחקירתו טען כי לא ידע על מעשיהם.

נוכח חומרת הדברים, נקטו גורמי האכיפה בצעדים לגדיעתה של התופעה מיד בראשיתה. יצוין כי בעבר פעילים אחרים מתא חשאי זה יצאו לסוריה והצטרפו ללחימה בשורות דאע”ש.

בתחילת ספטמבר 2014 אישר שר הביטחון את המלצת שירות הביטחון הכללי והכריז על ארגון המדינה האסלאמית כעל התאחדות בלתי מותרת בישראל.

בהודעת השב”כ נמסר כי הארגון מכיר בכך ש”רובו המכריע של הציבור הערבי בישראל מתנגד לדאעש עד כדי סלידה מהארגון”, וכי “מעורבותם של מורים בהטפה בעד דאעש” מהווה “ניצול ציני של תפקידם ופגיעה באמון הניתן בהם מצד מערכת-החינוך ומצד ההורים והתלמידים”.

בתגובה לפרסום הפרשה, אמר שר החינוך נפתלי בנט: “ננקוט ביד הקשה ביותר כלפי מורים שניצלו את תפקידם בצורה בזויה ובמקום לשמור על תלמידים, פגעו בהם. יש לנו אפס סובלנות כלפי פוגעים בארצנו.

“נשמור על מערכת חינוך נקייה ולא ניתן לאף אחד לזהם את ילדינו. משרד החינוך יפעל בימים הקרובים בתוך בתי הספר בהם פעלו אנשי החינוך שנעצרו, ויפעל להחזרת האמון והיציבות לאנשי החינוך ולתלמידים”.  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות