הפילוג הליטאי: כעת גם בשכונת קריית הרצוג בבני-ברק

תמיכת רב בית הכנסת 'כרם אברהם' במפלגת עץ הובילה לפילוג: חלק מהמתפללים פרשו ופתחו בית כנסת חדש • היום מונה רב חדש לקהילה בברכת הגראי"ל שטיינמן
שמואל הכהן
י"ג אייר התשע"ד / 12.05.2014 22:09

הפילוג: רב שכונת קרית הרצוג, הגאון רבי ישעיהו פרנקל, המכהן כדיין בבית הדין של הגר”מ גרוס, הורה  לאברכים הסרים למרותו להצביע בבחירות המקומיות לעיריית בני-ברק, שנערכו בחודש חשוון, למפלגת בני תורה -עץ.

אברכים המזוהים עם דגל התורה, שהתפללו עמו בבית הכנסת חניכי הישיבות ‘כרם ישראל’ ברחוב גניחובסקי, החליטו בעקבות כך לפרוש מבית הכנסת המרכזי, והתפללו בשבתות בבית כנסת באולם בית הספר ‘מסורת ישראל’ בשכונה. בתחילה, בית הכנסת שימש כסניף של בית הכנסת המרכזי שברחוב גניחובסקי, והגר”י פרנקל הגיע גם לשם כדי למסור דרשות. אלא שלפני שבועיים הודיעו המתפללים להגר”י פרנקל , שהיה מגיע לשאת דרשה מידי שבת מברכים – שיפסיק להגיע.

האברכים מבית הכנסת החדש נכנסו אל הגראי”ל שטיינמן, שפסק כי אכן עליהם למנוע מהגר”י פרנקל למסור דרשות בבית הכנסת. בשלב מסוים נערכה הצבעה בקרב המתפללים בבית הכנסת הזמני שבבית הספר מסורת ישראל – האם למנות רב חדש? התוצאה היתה 60 אחוז לטובת מינוי רב חדש.

הערב מונה הגאון רבי יוסף ליברמן, דיין בבית הדין של הגר”נ קרליץ – לרב בית הכנסת. לחרדים10 נודע, כי למרות המתיחות הגיע אתמול הגר”י ליברמן אל ביתו של הגר”י פרנקל והשניים שוחחו זמן רב על המחלוקת. הפגישה הסתיימה ברוח טובה.

היום הוכתר רשמית הגאון רבי יוסף ליברמן לרב בית הכנסת בבית הספר מסורת ישראל, במעמד מיוחד שנערך בביתו של הגראי”ל שטיינמן, שאף קבע שם לבית הכנסת “בית תפילה”. במעמד השתתף גם הגאון רבי יהודה אריה שוורץ מרבני השכונה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טעות בנתונים! רוב של 90% בחר בגר"י ליברמן
    13/05/2014 12:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. והרב שעיה פרנקל אינו רב השכונה כי אם רב בית כנסת.

  2. טעות
    14/05/2014 13:01
    אחד שמכיר
  3. טועים או מטעים? היה 95 אחוז שתמכו ברב שנאמן לגדולי ישראל. לא רק 60

  4. הגאון רבי ישעיהו פרנקל שליט"א הוא צדיק גדול
    22/05/2014 12:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אבל הוא מעולם לא כיהן כרב השכונה. רב שכונת קרית הרצוג הוא המרא דאתרא הגאון רבי יהודה אריה שוורץ שליט”א, ועל פיו ישק כל דבר בקהילות האברכים בשכונה.

    הגאון רבי ישעיהו פרנקל שליט”א, מכהן בסך הכל כרב בית הכנסת “כרם ישראל”, זה בית כנסת אחד מתוך כ-20 בתי מדרשות בשכונה, בית כנסת המיועד לבוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם, והוא אכן הורה בבחירות להצביע “עץ” כי הוא שייך למערכת חניכי הישיבות של הרב גרוס.

    בנוסף, לא היו בחירות בבית הכנסת על השאלה האם למנות רב חדש, אלא רק איזה רב למנות, האם רב הנאמן לגדולי ישראל או רב השייך ל”עץ”. והתוצאות שהיו: 68 מתפללים הצביעו בעד רב הנאמן לגדולי ישראל ואילו לעומתם הצביעו 9 מתפללים המעוניינים ברב שייבחר ע”י הרב פרנקל.