הכביש בגבול עם מצרים נסגר לתנועה: חשש משיגור טילים

חיים טוויל
|
ט"ז תמוז התשע"ה / 02.07.2015 23:25
הכביש, המחבר את אילת וצומת שיזפון שבנגב, ייסגר החל מ-5:00 בבוקר – עד הודעה חדשה • הרקע להחלטה שנתינתה על ידי הרמטכ”ל: המבצע הצבאי של מצרים נגד יעדי טרור בסיני • החשש: פעילי ארגון הטרור דאעש בסיני ינסו להוציא לפועל פיגועים באמצעות שיגור טילי נ”ט מתקדמים מסוג קורנט • צה”ל: חמאס מתואם לחלוטין עם דאע”ש בסיני

העימותים שמנהל צבא מצריים בסיני נגד לוחמי דאע”ש  נותנים אותותיהם גם בישראל: צה”ל יסגור החל מהשעה 05:00 בבוקר (שישי) את כביש 12, שבין אילת וצומת שיזפון שבנגב, לתנועת כלי-רכב – בהתאם להנחיית הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובאישור שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

הרקע להחלטה: אירועי הטרור הקשים שאירעו אתמול בסיני, במהלכם נהרגו עשרות מאנשי כוחות הביטחון המצרים המוצבים בחצי האי.

מצה”ל נמסר, כי סגירת הכביש באופן זמני נעשית בהתאם להערכות מצב, משיקולי ביטחון ומתוך מחויבות לשמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל.

מצה”ל לא נמסרה הסיבה המידית שבגללה הוחלט על הצעד החריג, אולם נראה שהחשש הוא שפעילי ארגון הטרור דאעש בסיני ינסו להוציא לפועל פיגועים באמצעות שיגור טילי נ”ט מתקדמים מסוג קורנט, בעלי טווח של חמישה קילומטרים, לעבר שטח ישראל. כדי לצמצם אפשרות של תקיפה כזאת בזמן שבסיני מתנהלים קרבות, הוחלט על סגירת הכביש עד הודעה חדשה.

דובר צה”ל מדגיש כי סגירת הכביש הינה זמנית בלבד.

“צה”ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל ויעשה כל שביכולתו על-מנת לשמר את שגרת החיים ולמנוע פגיעה במרקם החיים של תושבי האזור”, נמסר מדובר צה”ל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, האשים היום בראיון שהעניק לרשת אל ג’זירה כי ארגון החמאס מתואם לחלוטין עם ארגון הטרור הרצחני המדינה האיסלאמית ועם שלוחתו בסיני.

“יש לנו ידיעות ברורות על כך שחמאס תומכת בארגון ‘ולאיאת סיני’ השייך לדאע”ש. בפיגועים האחרונים חמאס העניקה סיוע בנשק ובארגון לקבוצה התומכת בדאע”ש”, אמר מרדכי.

לדבריו, “יש לנו דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה. ואא’ל פראג’, מפקד גדוד בזרוע הצבאית של החמאס, הבריח פצועים מסיני לרצועת עזה”.

בחודש אוגוסט 2011, בוצע פיגוע משלוש בכביש 12, לא רחוק מאילת, אשר גבה את חייהם של שמונה ישראלים. היה זה כאשר מחבלים שחדרו ממצרים התקיפו בתוך פרק זמן קצר אוטובוס וכלי רכב נוסף – והפעילו מטעני חבלה לעבר כוח צה”ל.

שבעה מחבלים חוסלו בקרב יריות.

בעקבות הפיגוע נסגר אז הכביש לחצי שנה.