גלעד שרון על הגירוש מגוש קטיף: “זה היה קשה וכואב, אך הכרחי”

כמעט עשור לגירוש מגוש קטיף • גלעד שרון מגדיר את המהלך 'הצלה לישראל - ומגלה: "אבי העריך שיהיה טרור אחרי הנסיגה מעזה, אבל היה מגיב במלוא העוצמה"
יוני גרין
ט"ו תמוז התשע"ה / 02.07.2015 15:08

לא מתחרט: גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז”ל, מי שהוביל את הגירוש מגוש קטיף – אמר היום בראיון ליועז הנדל ורוני בר-און בגלי צה”ל: “הצעד שהוא עשה, גם במבט של 10 שנים אחורה, היה הצלה לישראל”.

שרון הבן אמר: “אנחנו עשור מחוץ לרצועה, וברור שאף אחד לא באמת מתגעגע, אפילו בקרב המפונים לא בטוח שמדובר ברוב.

“הרי חזרנו אל המקומות הללו בכל המבצעים שהיו בעזה, גם ב’צוק איתן’, ומלבד משוליים סהרוריים אף אחד לא הציע להישאר שם”, אמר שרון והתעלם מהעבודה שבגלל הגירוש חמאס התעצם, וכיבוש הרצועה עלול לגרום למאות אבידות.

עוד טען כי לא רק שאף אחד לא הציע להחזיר את היישובים, אף אחד גם לא הציע להשאיר שם אפילו את הצבא.

הסיבה, לדעתו: “אין אחד שרוצה לעשות שם מילואים, כפי שאף אחד לא רוצה שהבנים שלו ישרתו שם במסגרת ביטחון שוטף. לא רוצים להתבוסס במדמנת הטרור והמוות הזאת”.

גלעד שרון התייחס בראיון להתנערותו של נתניהו מן ההתנתקות ואמר: “היה מיעוט שהתנגד ליציאה מעזה והיו להם נימוקים מוצדקים, אך נתניהו לא יכול להיכלל בקבוצה הזו, מכיוון שהוא הוציא את עצמו ממנה פעם אחר פעם”.

הוא סיפר כי נתניהו תמך בהתנתקות מספר פעמים בהן, היה בין מנסחי החלטת הממשלה ליציאה מעזה, כשהצביע בעדה בממשלה, וכשתמך בה בארבע הפעמים בהן היא הועלתה בכנסת. “נתניהו בעצמו עמד מעל דוכן הכנסת, מול המצלמות, וקרא לעבר חבר הכנסת אורי אריאל: ‘שלא תהיה לך טעות, במשאל עם אני אתמוך בתכנית'”, אמר שרון, “גם לציניות צריך שיהיה גבול”.

גלעד הדגיש שוב כי ההתנתקות הייתה צעד נכון: “אי אפשר להתעלם מזה שחיים של מאות אנשים ניצלו, על מנת לבצע את המהלך הזה נדרשה מנהיגות יוצאת דופן”. הוא הגדיר את הפינוי בראיון: “זה היה קשה וכואב, אך הכרחי”.

“אבא שלי לא היה תמים, הוא הכיר את השכנים שלנו טוב מאוד. הוא ידע שבכל פעם שהייתה להם הזדמנות לבחור בין חיים טובים לטרור וסבל, הם בחרו באפשרות השנייה”.

בתייחסות להתנהלות הישראלית בתגובה לירי מהרצועה אמר: “אבי העריך שיהיה טרור גם אחרי הנסיגה מעזה, אבל הוא היה מגיב במלוא העוצמה”.

הוא הוסיף: “אבי האמין שכשאנחנו כבר לא נהיה הריבון בעזה, אז יש לנו את האפשרות להגיב ביד קשה – הוא קירב סוללות תותחים לרצועה”, סיפר גלעד, “בלילה כשהוא אושפז, אני שמעתי אותו משוחח עם הרמטכ”ל ומורה לו להפגיז גם מספינות חיל הים בתגובה לירי”.

הוא סיכם: “דבר אחד אני יכול להגיד – לטפל בטרור אבי ידע מצוין”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכרחי - אכן מטומטם כמו אבא שלו
    02/07/2015 15:55
    המגיב
  1. אין שכל אין דאגות, אני מקנה באנשים כאלה, נטולי מנת משכל….

  2. אתה ארור אחיך עמרי ארור, ואביך הרשע ארור.
    10/07/2015 12:30
    ארורים כל הרשעים
  3. כל משפחת שרון ארורים רשעים.
    אתה ארור אחיך עמרי ארור, ואביך הרשע ארור.