מנפלאות כפר חב”ד: ליפשיץ מינה דווקא יריב מהאופוזיציה כמחליפו

החלטה היסטורית בכפר חב"ד: בנימין ליפשיץ, שנבחר בבחירות ליו"ר ועד הכפר העביר את השרביט דווקא למי שהתמודד מולו • ליפשיץ, המכהן כסגן יו"ר ומ"מ יו"ר המועצה האיזורית 'עמק לוד', ויישאר בתפקיד יו"ר אגודת הכפר
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ה / 02.07.2015 13:19

יו”ר הנהלת ועד כפר חב”ד בנימין ליפשיץ וחבר הוועד שמעון רבינוביץ’, שייצגו עד כה שתי קבוצות בכפר חב”ד, החליטו הלילה בהחלטה תקדימית על שיתוף פעולה.

באסיפת הוועד המקומי שהתקיימה אמש במשרדי ועד כפר חב”ד, החליטו חברי הוועד, על-פי בקשתו של הרב מענדל גורביץ’ – שביקש להפסיק את תפקידו כיו”ר הוועד המקומי – לבחור בשמעון רבינוביץ’ לכהן בתפקיד יו”ר הוועד המוניציפלי, לצידו של יו”ר הנהלת אגודת הכפר, בנימין ליפשיץ.

ליפשיץ, שנבחר בבחירות ליו”ר הוועד, נאלץ לפרוש מהתפקיד ומהוועד, לאחר שנבחר לפני שנה וחצי לכהן כסגן יו”ר ומ”מ יו”ר המועצה האיזורית ‘עמק לוד’ – מה שמנע ממנו לכהן גם כיו”ר הוועד המוניציפלי של הכפר. במקומו מונה אז, כאמור, הרב מענדל גורביץ’ – שעתה ביקש לפרוש.

הועד המקומי, בראשו יעמוד כעת רבינוביץ, הוא האחראי על העניינים המוניציפליים של הכפר, בעוד אגודת הכפר, בראשה עומד ליפשיץ, היא בעלת הנכסים.

בהסכם שנחתם הלילה בין הצדדים, בנוכחות רבו של כפר חב”ד הגאון רבי מאיר אשכנזי, נכתב בין היתר: “בהמשך להתעוררות שנוצרה בשבועות האחרונים להוסיף בפיתוח וביסוס העניינים הגשמיים והרוחניים בכפר חב”ד, אנו מבינים שהדבר דורש שיתוף פעולה אמיתי וכנה של כל הגורמים בכפר.

“במסגרת זו, ולקראת ההיערכות לבחירות לוועד הכפר, שאמורות להתקיים בחורף, מקבלים על עצמם ר’ בנימין ליפשיץ ור’ שמעון רבינוביץ’ לשתף פעולה ביניהם בניהול ועד הכפר, מתוך כוונה להמשיך בשיתוף פעולה זה גם בעתיד, למען אחדות כפר חב”ד”.

משמעות ההסכם שנחתם הלילה היא: שתי הקבוצות שהתמודדו בבחירות האחרונות יעבדו בשיתוף פעולה היסטורי, שאמור לשלול  מחלוקות שהתגלעו במערכות הבחירות.

בשיחה עם אתר ‘שטורעם’ אמר המרא דאתרא: “אני מברך על מהלך האחדות. שילוב כל הכוחות יביא בוודאי תנופה חיובית בניהול ענייני הכפר בגשמיות וברוחניות הנדרשים בתקופה זו, מתוך אחדות אמיתית”.

יו”ר הוועד בנימין ליפשיץ אמר:”שמח שהמהלך שאותו יזמתי הגיע לכדי מימוש לטובת כפר חב”ד ובהסכמה מלאה של כל הצדדים. אעשה הכל כדי שהמהלך הזה יצליח”.

יו”ר הוועד החדש, שמעון רבינוביץ’, אמר: “אני מברך על היוזמה החשובה ואני רוצה להודות לרב בנימין ליפשיץ שיזם והוביל את המהלך ונתן בי אמון, שלכאורה לא מובן מאליו, היות ואני לכאורה מגיע מקבוצה אחרת בכפר. כל הכבוד לו שטובת הכפר והתושבים עמדה לנגד עיניו. אני כמובן מצידי אעשה הכל כדי שהאחדות הזו תשמר ונעבוד יחד לטובת הכפר ולטובת התושבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות