יונה יהב מתקצב את תיאטרון אל מידאן • ליברמן: “הוא מממן הסתה”

נחמן גור
|
ט"ו תמוז התשע"ה / 02.07.2015 11:49
יו”ר ישראל ביתנו תוקף בחריפות את החלטת ראש עיריית חיפה לממן את תיאטרון אל מידאן, המציג את ההצגה ‘הזמן המקביל’ בהשראת מחבל מחבל שרצח חייל – וקובע: “יהב לא מבין מהי תרבות ומבלבל בין חופש ביטוי לחופש הסתה”

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, קרא הבוקר (חמישי) לראש עיריית חיפה, יונה יהב, להתפטר מתפקידו בעקבות החלטתו להמשיך לתקצב את תיאטרון אל מידאן.

בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו כתב ליברמן: “אני קורא לראש עיריית חיפה להתפטר מתפקידו בעקבות החלטת עיריית חיפה לחזור ולממן את תיאטרון אל-מידאן וההצגה ‘הזמן המקביל’.

“אם יונה יהב מצדיק את העובדה שכספם של תושבי חיפה יממן הצגות התומכות בטרור ומאדירות מחבלים בתואנה ש’חיפה היא עיר תרבותית שיש בה סובלנות’, אז יהב לא מבין מהי תרבות ומבלבל בין חופש ביטוי לחופש הסתה ובין סובלנות לתמיכה בטרור”.

ליברמן כתב עוד: “אין מקום לכך שרשות מקומית במדינת ישראל תממן האדרה של מחבלים מתועבים”. לדבריו, “ראש רשות שמאפשר זאת חייב להתפטר מתפקידו”.

יהב הודיע על החלטתו בעקבות מסקנותיה של ועדה עירונית שהוקמה לפני כחודשיים, על מנת לדון בסוגיית תקצוב התיאטרון. הוועדה קבעה: “לא נמצאה כל בעיה עם ההצגה ‘הזמן המקביל’ עצמה, וככל שהיא מעוררת תחושות קשות אצל חלק מהציבור, היא עומדת במסגרת חופש הביטוי והחופש האמנותי”.

הצגת ‘הזמן המקביל’, שהעלה תיאטרון אל מידאן, עוררה סערה בעקבות מחאתם של בני משפחת תמם. זאת מאחר שהיא נכתבה בהשראת כתביו של המחבל ואליד דקה, שרצח את החייל משה תמם הי”ד בשנת 1984.

בעקבות המחאה הורתה שרת התרבות מירי רגב להפסיק את התקצוב לתיאטרון. שר החינוך נפתלי בנט הורה להוציא את ההצגה מ’סל התרבות’ שנועד למימון הצגות בפני תלמידי תיכון.