הפגישה ההיסטורית של האדמו”רים מבעלזא ובעלזא-מכנובקא, שהתקיימה אמש (חמישי) בשעת לילה מאוחרת, מהווה למעשה סוף לסיכסוך מר שנמשך יותר מעשרים שנה.
הפגישה התקיימה במפתיע ובהתראה קצרה, לאחר שהאדמו”ר מבעלזא הגיע בשעת לילה מביתו שבקריית יערים טלזסטון, שם שהה למנוחה, אל העיר בני ברק, כדי לנחם אבלים אצל בני משפחת מן.
אלא שאז החלה הדרמה: האדמו”ר הודיע לגבאיו הרב מיכל פירר כי ברצונו לבקר בבית בן דודו, האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא.
הגבאי תיאם את הביקור מיד מול המשב״ק של בעלזא-מכנובקא, וזמן קצר אחר כך הגיע האדמו”ר מבעלזא אל הבית ברחוב רש״י. אל המקום התקבצו מיד עשרות חסידים משתי החצרות, שדבר הפגישה ההיסטורית נודע להם.
האדמו”ר מבעלזא-מכנובקא המתין לאורח בפתח דירתו, ואמר לאדמו״ר מבעלזא כי בואו זו שמחה גדולה במיוחד, ולכן “צריך לעשות סעודה גדולה”.
האדמו”ר המארח הגיש יין ישן, אותו הוא מייצר בביתו, ואמר: “יין ישמח לבב אנוש”.
בשיחה שהתפחתה בין שני האדמו”רים שוחחו השניים על הילולת בעל ‘האור החיים’ הקדוש, ועל מנהגי תפילות ולימוד ספרי חסידות בחצרות בעלזא וסקווירא – אליהן מתייחס האדמו”ר המארח.
האדמו”רים שוחחו גם על מנהגי שמחות אצל זקינו של האדמו”ר בעלזא-מכנובקא – האדמו”ר רבי יהושע מירוסלב, בנו של האדמו”ר המהרי”ד מבעלזא זצ”ל. האדמו”ר המארח הציג ספר עתיק שהיה שייך לו, אותו קיבל לאחרונה.
במהלך הביקור האדמו”ר הציג את ילדיו ונכדיו, והאדמו”ר מבעלזא שאל על שם מי הם קרויים.
האדמו”ר ממבעלזא-מכנובקא גם איחל ‘לחיים’ לרגל הולדת הנינה, נכדת הרה”צ רבי אהרון מרדכי רוקח, שנכח אף הוא בפגישה.
יצוין, כי האדמו”ר מבעלזא הגיע לבני ברק, למרות חולשתו, כאשר רק יממה קודם לכן לא הגיע לישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בירושלים “עקב חולשה”.
שני האדמו”רים נפרדו בלבביות ובברכת שלום.
לאדמו”ר מבעלזא התלווה רק הגבאי הרב מיכל פירר. זאת מאחר ושני הגבאים האחרים – רבי שמעון וולף קליין שוהה בניו יורק, והגבאי רבי לייזר וינד – שוהים בחו”ל.