נתניהו ביקר ב’הדסה’ אצל פצועי הפיגועים: “יש מאבק”

אליעזר היון
|
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 19:43
הלוחמת לירון ישראלי שנדקרה, סיפרה על השתלשלות האירועים: “ניסיתי להפעיל את כל הכוח שלי כדי לבעוט בה, היא נפלה” • שי מימון שנפצע בפיגוע ליד שבות רחל: “במלחמת העצמאות, אחרי שנהרגו חמישה – הקימו את מעלה החמישה”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקרו היום (רביעי) בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ את פצועי הפיגועים האחרונים – שוטרת משמר הגבול שנדקרה השבוע בקבר רחל, ואת פצוע פיגוע הירי בבנימין.

לירון ישראלי, הלוחמת שנדקרה, סיפרה לראש הממשלה: “פתחתי את הדלת של הבוטק’ה ונכנסה אישה. היא סירבה לשים את התיק על המסוע כי היה בו סכין, וגם עליה והיא צפצפה. היא ראתה שאין לה ברירה ושהיא חייבת לעבור דרכי, אז היא קפצה עלי ודקרה אותי בגרון.

“ישר אחרי זה היא נכנסה לבוטק’ה כדי לדקור את החיילת השנייה. ניסיתי להפעיל את כל הכוח שלי כדי לבעוט בה, היא נפלה. אמרתי לה שתוריד את הסכין, ואחרי שהיא לא שיתפה פעולה – חטפתי לה אותה מהיד בכוח”.

נתניהו אמר: “ביקרנו עכשיו את הפצועים שגילו אומץ לב, קור רוח, ורוח איתנה מאוד מרשימה. איחלנו להם, שר הביטחון ואני, החלמה מהירה, וכמובן אנחנו מביעים תנחומים ודואבים את יגונם של אליעזר ושרה, שאיבדו את בנם, מלאכי – יוצא דופן ומיוחד במינו, ואין כאב גדול יותר מכאבם של הורים שמאבדים בן או בת, ולבם של כל אזרחי ישראל עמם”.

שי מימון שנפצע בפיגוע ליד שבות רחל אמר לנתניהו: “במלחמת העצמאות, אחרי שנהרגו חמישה – הקימו את מעלה החמישה, ועכשיו צריך להסדיר את מצפה כרמים”. נתניהו השיב לו: “אנחנו עובדים על זה, יש מאבק גדול”.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אמר: “אני רוצה להביע תנחומיי למשפחת רוזנפלד על מלאכי זכרו לברכה. כולנו עם המשפחה ומחבקים אותה. אני רוצה גם לאחל החלמה מהירה לפצועים שזה עתה ביקרנו בבית החולים, הרופאים פה והזמן, אני מקווה, יעשו את שלהם להחלמתם המהירה.

 “צה”ל ביהודה ושומרון ממשיך לפעול כדי לשים את היד על המחבלים, בסיוע שב”כ, ואני מאמין שזה יקרה יותר מוקדם מאשר מאוחר. יש טרור שמוזן גם מהסתה של הרשות הפלסטינית, גם מלחץ מבחוץ שמתחיל מאיראן עם מימון של החמאס, עם לחץ לבצע פיגועים. לאחרונה סיכלנו הרבה מאוד חוליות, גם את זו אנחנו נגיע אליה, לצערנו אחרי שהיא ביצעה את זממה.

 “יש טרור אסלאמי בכל המזרח התיכון, ואני מכאן רוצה להשתתף בצער ולחבק את העם המצרי על האירוע הקשה שהיה הבוקר בסיני. פיגוע קשה מאוד עם עשרות הרוגים, מה שבהחלט מבליט את זה שהטרור שוטף את המזרח התיכון. מאחורי הטרור באשר הוא, עומדת מדינה כמו איראן, עומדים ארגון כמו דאע”ש, ארגון חמאס, ג’יהאד אסלאמי-פלסטיני, ומתפקידנו כמדינה, יחד עם המדינות האחרות שמתמודדות עם הטרור, לשתף פעולה ולפעול כדי לא לאפשר לו להרים ראש, ואני מאמין שזה מה שיעשה”.