נאטם בית המחבלים שביצעו את הטבח בשכונת הר נוף

חיים טוויל
|
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 09:43
למעלה מחצי שנה אחרי שראש הממשלה נתן את ההוראה הגיעו כוחות הביטחון לבית המחבלים בשכונת ג’בל מוכבר במזרח ירושלים ואטמו אותו לקראת הריסתו

יותר מחצי שנה אחרי הוראת ראש הממשלה: כוחות צה”ל, משטרה ומשמר הגבול הגיעו לפנות בוקר (רביעי) לשכונת ג’בל מוכבר בירושלים, שם אטמו את ביתם של רסאן ועודאי אבו-ג’מל – המחבלים שביצעו את הטבח בבית הכנסת של קהילת ‘בני תורה’ בשכונת הר נוף.

איטום הבית התבצע, ככל הנראה, לקראת הריסתו.

זמן קצר לאחר הפיגוע הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הריסת ביתם של המחבלים ובמערכת הביטחון הודיעו שיוציאו את צו ההריסה, בכפוף לחוות דעת של השב”כ.

בהמשך צלח צו ההריסה את מבחן בג”ץ, שדחה את העתירה שהגישו המשפחות המתגוררות בבית.

בפיגוע נרצחו באכזריות הקדושים הגאון רבי משה טברסקי בן 59, ר”מ בישיבת תורת משה, אברהם שמואל גולדברג, בן 68, קלמן לוין בן 55, אריה קופינסקי בן 43 הי”ד .

בקרב היריות נהרג אחד משוטרי התנועה, זידאן סיף. שבעה בני אדם נפצעו.

בסוף חודש חשוון הגיעו שני המחבלים, חמושים באקדח, בגרזן ובסכין קצבים, עם מכונית לאזור בית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים והמתינו בגן משחקים, סמוך לכניסת מתפללים לבית הכנסת.

בשעה 6:55 בבוקר, במהלך תפילת שחרית, נכנסו פנימה אל בית הכנסת והחלו לתקוף את המתפללים‏.

למקום הגיעו שלושה שוטרי תנועה שפעלו בסמוך ולאחריהם גם קצין בדרגת רב-פקד מיחידת זיהוי פלילי. המחבלים פרצו מבית הכנסת לעבר השוטרים.

בקרב היריות נהרג אחד משוטרי התנועה, זידאן סיף, וחברו נפצע. שני המחבלים – עודאי ורסאן אבו ג’מיל – חוסלו. בחודש טבת החזירה ישראל את גופותיהם למשפחות. הלוויותיהם נערכו, לפי ההסכם, מחוץ לשטח המוניציפלי של ירושלים.