בכיר בש”ס: “אם אנחנו היינו מבריזים, היו משפדים אותנו”

שרי רוט
|
י"ד תמוז התשע"ה / 01.07.2015 00:22
בכיר בסיעת ש”ס תוקף את נציגי ‘יהדות התורה’ שנעדרו מההצבעה על תקציב הספורטק: “חודשים נואמים לנו כמה ה’ספורטק’ אסון, וברגע האמת – התירוצים נערמים” • “אחד לקח לעצמו חדר בים המלח, האחר – ‘איחר טיסה’ ונמחל לו, אחד יש לו מנהג קבוע בכל יום שלישי בשבוע שחל בו י”ז בתמוז ללמוד חברותא בשעות מסוגלות מאוד לגזירת הגיוס…”

אחרי שארבעה חברי מועצה מהסיעות החרדיות –  רוזנשטיין, הלפרין והלברשטאם מיהדות התורה, כמו גם סגן ראש העיר מטעם תנועת בני תורה חיים אפשטיין – נעדרו מההצבעה במועצת העיר על העברת תקציב ה’ספורטק’, מוצא עצמו חבר מועצה בכיר בסיעת ש”ס הירושלמית זועם.

“אני זועם מאוד, אפילו”, הוא אומר בשיחה עם חרדים 10. “אני רק חושב לעצמי מה היו אומרים החברים ביהדות התורה אם אנחנו בש”ס היינו מבריזים ככה ומוצאים כל אחד תירוץ לעצמו לאן להיעלם.

“אוי איך מאמרי המערכת בעיתונים שלהם היו משפדים אותנו. גם אם היינו הולכים למטרה של צדקה וחסד ולא חשוב מה – היו מצליפים בנו: הרב עובדיה זצ”ל היה מצפה מכם לעמוד כחומה בצורה למען שמירת השבת.

“והם? אחד לקח לעצמו חדר בים המלח, ומצא תירוץ. האחר – ‘איחר טיסה’ ונמחל לו, אחד יש לו מנהג קבוע בכל יום שלישי בשבוע שחל בו י”ז בתמוז ללמוד חברותא בשעות מסוגלות מאוד לגזירת הגיוס, בדיוק בזמן ישיבת המועצת…ו…”, הוא מתקשה להפסיק ברצף דיבורו מרוב כעס.

“שבועות, בעצם אפילו חודשים, נואמים לנו כמה ה’ספורטק’ הוא אסון, כמה זה נורא לשכונת רמות ולירושלים ולצביון העיר ומה לא, ובבוא רגע האמת התירוצים נערמים”.

כעסו גדול עוד יותר בשל העובדה שהדברים לא תואמו. אילו היו מודיעים מראש, זה היה מביך הרבה פחות. מה שקרה בשטח הוא שפשוט השאירו את נציגי ש”ס להיות הרעים מול ראש העיר, בעוד הם יצאו ה’טובים’.

לדדבריו, “חלק מחברי המועצה ‘התחפפו’ מוקדם, אבל חבר המועצה יעקב הלפרין, למשל, עוד היה בשעה חמש בעירייה, כשנציג ‘עץ’ חיים אפשטיין אומר לשמעון גרוס, אבי הילדות מאסון ההדברה, שהוא יהיה נוכח בישיבת המועצה – ופתאום נעלם”.

“הכול בשביל בית הכנסת בגבעת מרדכי”, טוען חבר המועצה.

לשאלתי, האם היו גם הם נעלמים אילו ידעו מראש את הצפוי – הוא משיב נחרצות: “בשום פנים ואופן לא. קיבלנו הוראה, ואנחנו מבצעים אותה, גם כשזה כרוך במחיר אישי.

“גדולי ישראל הם המשענת שלנו, ואנחנו סומכים עליהם בכל דבר. חכם שלום כהן הורה לנו, ועשינו כדבריו, אני גאה על כך. אני גם חייב לשבח את החברים מ’דגל התורה’, שגם הם התייצבו יחד איתנו.

“עכשיו תארי לך אילו כל החברים החרדים היו, איזה מפגן כוח אדיר זה יכל להיות. כואב הלב”.