אושר תקציב ה’ספורטק’ • הקנאים זועמים: נציגי החרדים נעדרו בכוונה

חברי המועצה החרדים מחו, אבל ניר ברקת הוביל לאישור העברת התקציב למתחם הספורטק: 14 חברי מועצה תמכו ו-9 התנגדו • אושרו גם ההקצאות לחרדים בשכונת גבעת מרדכי • חוגי הקנאים מאיימים במתקפה נגד הסיעות החרדיות
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשע"ה / 30.06.2015 21:13

החברים החרדים מחו – אבל מועצת העיר ירושלים אישרה הערב (שלישי) את העברת התקציב למתחם ה’ספורטק’ שיוקם בעיר: 14 חברי מועצה תמכו בהעברת התקציב, ו-9 חברי מועצה מהסיעות החרדיות התנגדו.

ארבעה חברי מועצה מהסיעות החרדיות –  רוזנשטיין, הלפרין והלברשטאם מיהדות התורה, כמו גם סגן ראש העיר מטעם תנועת בני תורה חיים אפשטיין – נעדרו מההצבעה.

הספורטק מתוכנן לקום בעמק הארזים – בין שכונת רמות לשכונת גבעת שאול בירושלים. לטענת החרדים, מגרשי הספורט שיוקמו במתחם יגררו חילולי שבת המוניים.

במהלך הדיון התלוננו הנציגים החרדים על כי ראש העיר לא העניק די זמן בכדי לנהל הידברות ולהגיע להסכמות.

בין היתר הם טענו עוד, כי ראש העיר ממהר להביא את ההחלטה לדיון, מאחר שמספר חברי מועצה המתנגדים לתכנית שוהים בחו”ל.

חבר מועצת העיר אליעזר ראוכברגר תקף: “היה סיכום שלך איתי שאתה מחכה. יש 12 אלף תושבים שחתמו על התנגדות. הם מייצגים כ-100 אלף איש. ככה לא נוהגים עם תושבים .חכה לסיום התהליך ואז תביא את זה. אני רק רוצה לשאול, לאן נעלם חסיד ההידברות?”

סגן ראש העיר, יוסי דייטש, טען כי מדובר בהפרה של ההסכם עם ראש העיר, לפיו תתקיים הידברות עם הנציגים החרדיים. “לאן נעלם הרצון להגיע להידברות? אי אפשר להעביר החלטה כזו בלי להידבר עם התושבים. אנחנו רואים בזה הפרה של הסכם”, אמר דייטש.

גם חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס וישראל קלרמן תקפו את ראש העיר.

אחרי המתקפה נגדו, ברקת השיב: “ביקשו ממני החברים בישיבת מועצה קודמת להוריד את הסעיף מסדר היום בשביל הידברות.. הסכמתי להיכנס להידברות, לא דיברתי על ועדה. ניסיתי להבין מה הבעיה, אבל עד לא הצלחתי להבין מה הבעיה “.

ברקת הדגיש: “כל דבר שאני אשתכנע שצריך לעשות שינוי, אני מוכן לשמוע – אחרי ישיבת המועצה.  הגעתי למסקנה שאין הצדקה לדחות לא את ראדין (-ההקצאה בגבעת מרדכי) ולא את הספורטק.  “הכי קל לדחות החלטות, אך אני מפציר בכם תעזרו לנו לעזור לעיר ירושלים.יש צרכים מגוונים והדו קיום מחייב אותנו”.

היום התקיימה הצבעה גם על ההקצאות עבור התושבים החרדים בשכונת גבעת מרדכי, ואלה אושרו ברוב של 20 חברי מועצה בעד מול שלושה מתנגדים.

לפני כחודש תכנן ראש העיר להעלות את הצעת התקציב לדיון בישיבת המועצה, אולם ברגע האחרון הודיעו הנציגים החרדים כי יתנגדו להצעה – לאור הוראה נחרצת של גדולי ישראל.

ברקת החליט אז להוריד את ההצעה מסדר היום, עד שיימצא פיתרון בהידברות עם הנציגים החרדים.

במקביל, כנקמה, גם ההצעה על הקצאה לבית כנסת חרדי בשכונת גבעת מרדכי הוסרה מעל סדר היום.

היום, כאמור, היא אושרה.

בתוך כך, בחוגי הקנאים של ירושלים זועמים על הסיעות החרדיות. לטענתם, “נציגי יהדות התורה והשבת, ונציג תנועת בני תורה נעדרו מהדיון בכוונה, בכדי שתקציב ה’ספורטק’ יאושר”.

גורמים ב’העדה החרדית’ אמרו לחרדים 10 כי הם מתכננים לצאת במסע תוקפני “נגד החרדים המפלגתיים שהורסים את קדושת ירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות