אריאל: הרמדאן – חג שמקריבים חיי יהודים • בהלול: קפץ לו נער הגבעות

עימות בין ח"כ זוהיר בהלול לשר אורי אריאל שכתב: "חודש הרמדאן הפך לחג הקורבן שבו מקריבים חיי יהודים" • בהלול: "ארס בפיו, לא מהסס להפיץ עוד עלילת דם שכאילו נלקחה ממיתוסים אנטישמיים"
יוני גרין
י"ג תמוז התשע"ה / 30.06.2015 20:08

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, שיגר אחר הצהריים (שלישי) מכתב לראש הממשלה בדרישה לכינוס מיידי של הקבינט המדיני-בטחוני עוד הערב, בתגובה לגל הפיגועים האחרונים.

השר אריאל דורש להחליט על ביטול ההקלות לפלסטינים, קבלת מסקנות דו”ח אדמונד לוי ומדגיש: “חוסר תגובה ראויה יעביר מסר ברור לארגוני הטרור כי דם אזרחי ישראל ובפרט תושבי יהודה ושומרון הינו הפקר. לא אתן ידיי למסר שכזה”.

במכתב קושר אריאל בין גל הפיגועים להקלות לקראת הרמדאן: “עם תחילתו של חג הרמדאן וההחלטה על ידי מערכת הביטחון בדבר שורת הקלות והסרת מחסומים לאוכלוסייה הפלסטינית, אנו עדים לגל פיגועים קטלני שלא ידענו כמותו זה זמן רב.

“חודש הרמדאן הפך לחג הקורבן שבו מקריבים חיי יהודים, ואם תמשיך ממשלת ישראל במדיניות ההבלגה אני חושש שאלו לא הקורבנות האחרונים”, כותב אריאל.

דבריו של אריאל כי “הרמאדן הפך לחודש שבו מקריבים יהודים”, לא עברו בשתיקה מצד ח”כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני – שאמר:  “הנה שוב קופץ לו נער הגבעות המתלהם כשארס בפיו, לא מהסס להפיץ עוד עלילת דם שכאילו נלקחה ממיתוסים אנטישמיים, ולהכתים ציבור שלם בהאשמות גסות.

“מביכה אותי המחשבה שהאיש הזה הוא שר בממשלת ישראל, איש חובב מדון וריב שלא שוקל מילים ובוחר להסית ציבור שלם בכדי לגרד עוד כותרת בקרב חברי הימין הקיצוני”.

בהלול הוסיף: “אני מצר על כל פגיעה בחיי אדם וכל קורבן הוא עולם ומלואו, אך מדוע להכפיש את הרמדאן שהוא חודש קדוש ואחת ממצוות האסלאם ועל כך נכתב בקדושים ‘מה עניין שמיטה להר סיני?'”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות